fredag, januari 4

The last day of 2012

Nyårsafton strax före 10 på morgonen åkte jag och Lianne till Botanical gardens för att köa till nyårsfirandet. Det skulle även tusentals personer också göra, rättare sagt 17.000!
Upptäckten av den långa kön var inte kul.


Fem minuter efter att vi anlänt så fylldes hela den här gräsytan på bilden av mer köande människor. Vi hade tur!



Efter två fucking timmar var vi äntligen inne! Helt tokigt ändå att 17000 pers köar i flera timmar i 30 grader för att sen sitta som packade sillar och vänta hela dagen och kvällen på fyrverkerierna.

Vi var väl förberedda med mat för hela dagen. Tyvärr var det inget BYO så vi var tvugna att köpa dyr öl i baren. Tog mig en timme att köa till toan och baren, så inte värt. Så vi drack bara juice.

Här är boken jag läser just nu, har haft den sen april och bara kommit till andra kapitlet. Säger väl ganska mycket om vad jag tycker om den. 

Gangnam style-mannen.
Under dagen var det massor av skywriting i konstiga bokstavskombinationer. Denna var den enda av betydelse.

Sen började det skymma.
Innan fyrverkerierna gled det förbi fräsiga piratskepp.
Sen blev det 2013 och alla fick se det vi väntat på.



Kolla, vi hade den perfekta platsen! Vi såg både Opera huset och Harbour bridge. Vi lyckades komma in på det avspärrade mediaområdet så vi slapp trängas med folk. 



De hade två "shower", en 21 och en vid tolvslaget. Den sista tog ca 20 minuter och allt detta kostade 6 miljoner dollar! 6 fucking mille! Helt sjukt, tänk vad mycket de kunnat göra med de pengarna...
2013 here we go!

Största gatan George street var fylld av fotgängare efteråt.
Vid 3 mötte jag upp Hiroaki och hans vänner i Bondi beach för att kolla på soluppgången.




Yuki hittade gammalt julpynt.

Hiro.

Men detta var allt vi såg av soluppgången tyvärr eftersom det var för molnigt. Efter 24 timmars firande dök jag i sängen väldigt nöjd med hur årets sista dag blev. Happy new year!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar