måndag, januari 28

Sammanfattning 2012

Oj jag har helt glömt bort att lägga upp den här listan så här är äntligen min sammanfattning av förra året.

Beskriv året med tre ord. Händelserikt, jobbigt och varmt.







Vad var bäst med 2012? Äventyren i Sydney, att jag började rita igen, började åka skateboard, alla nya människor jag träffat och det varma vädret.
Har du blivit bättre på något?
Rida och lärt mig mer om hästar. Och såklart blivit bättre på prata engelska. Och lärt mig mycket intressant via P3 dokumentär.







Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Ja, massor! Besökte Sydney, sjöng karaoke och färgade håret i pastelliga nyanser. Mer än så kan jag inte skriva här :)






Vad var extra dåligt med året? Att jag inte planerade mitt år bättre. Hoppades på saker som aldrig blev av. Att jag grubblade för mycket.
Vad var extra bra?
Massor av saker! Men en rolig sak var när jag lyckades få ett sto att acceptera sitt nyfödda föl som hon avvisat vid födseln. Det var jäkligt coolt att se dem ihop efter att mamman försökt bita och sparka ihjäl fölet. Sen alla roliga picknickar, middagar och tokiga utekvällar har varit hur bra som helst. Och att ständigt träffa roliga och intressanta människor.






Bästa köpet? Min kattväska, skateboarden, resan till Tokyo, mina 3 silverringar, min rosa hårfärg (som nu är lila) och min smiley tatuering.




Vad lyssnade du på? Massor av podcast.
Nicki Minaj
Grimes
Die Antwoord
Lana Del Rey
Refused
Markus Krunegård
Håkan Hellström
och massor av hiphop
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
Superbass - Nicki Minaj

My neck, my back - Khia
Diamonds - Rihanna
Call me maybe - Carly Rae Jepsen (haha min förra chefs favorit låt som blev "vår" låt)
Gangman Style - Psy
Minusgrader rensar luften - Markus Krunegård
När jag ser frammåt - Håkan Hellström
Are we there - Myrtle Connection
Vilken kändis var du mest sugen på?
Nicki Minaj.

Favoritprogram på TV?
Australiensk TV suger. Har kollat lite på masterchef och en Australiensk tvserie som heter Home and Away, men annars har jag sett Girls och New Girl på datorn.
Lärde du känna några nya människor? Ja massor hela tiden! Det är det bästa med att resa för vart man än kommer så träffar man nya hela tiden.











Och så slutligen; dina planer inför 2013?
Åka till Tokyo och spendera 9 härliga dagar där innan jag åker hem till Sverige(!) Sen blir livet seriöst och tråkigt med plugg i Stockholm. Ska åka till Italien under sommaren för en roadtrip hade jag också tänkt mig. Se Håkan Hellström i GBG!

Listan gjord av listorna från HanaPee och niotillfem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar