fredag, december 21

Fuck off världen

Denna dag har nästan bara kantats av ångest, mest på grund av att jag sovit och ätit oregelbundet i veckan. Det har varit en pissig fredag helt enkelt men jag blev riktigt less när jag loggade in på Facebook i eftermiddags. Det verkar som att min news feed bara är fylld med riktiga spånhuvuden! Till exempel igår raderade jag 3 personer eftersom de var antingen öppna homofober eller stödde SD. Två var från mina hemorter Porjus och Jokkmokk, chockerande.
Efter att jag raderat personen som var homofobisk så förde jag en mailkonversation angående hens syn på saken. Hen påstådde att samkönade förhållanden var skadliga för samhället men ansåg sig själv inte som homofob. Man ba, nähä, vad tycker du att det är då?! Oavsett vad hen kallar det så är det ju ändå en ålderdomlig och skrämmande syn på livet.

Sedan blev jag ännu argare när jag hittade Åsa Linderborgs artikel. Läs om hur hon och hennes familj lever under hot av högerextremister efter att hon granskat deras hemsidor. Jag blir så jävla förbannad på att vissa sjuka män inte tål att kvinnor har makt och tar plats. Så fort en kvinna i media (eller icke offentlig kvinna för den delen också) tar för sig och står för sina åsikter så kommer dessa äckliga män och spyr ut sig vidriga hot och sexuella påhopp. Bara för att en råkar ha en fitta mellan benen. Orkaaaaar inte.

Önskar nästan att Mayaindianerna hade rätt om denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar