måndag, november 19

Refused i Sydney

Såg ut så här i tisdags kväll när jag såg Refused.



Äntligen fick jag se dem live! Trodde aldrig att det skulle ske... Konserten förde mig tillbaka till när jag var 11 år och nyss hade upptäkt dem. Fick skivan The Shape of Punk to Come av en kompis som brände den till mig och sen dess har den varit en återkommande favorit. Och att äntligen få se dem live var rätt surealistiskt och HUR bra som helst!



Publiken älskade konserten lika mycket som de älskade att uppträda igen. 

Träffade Stephanie som hade världens finaste regnbågshår.

Hade någon annans blod på armen efter spelningen. Det var rätt våldsamt och passionerat i publikhavet minst sagt.

Gå inte på konsert klädd i shorts och stå längst fram vid staketet för då blir det så här - mos. Råkade få blåmärken under armarna också, men det var det värt såklart.











Circle Pit.


New Noise, bästa låten under kvällen. Rather Be Dead var också döds bra. I början av videon ser man Dennis springa och säga åt vakterna för de tog sitt jobb på för stort allvar och missbrukade sin makt. Dennis fick ett flertal gånger säga åt vakterna att inte vara så hårda mot fansen. Go Dennis!


Sista låten. Alla videos är snodda från någon på youtube. Enjoy!

Detta var lätt den bästa spelningen jag varit på. Tack som fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar