fredag, oktober 12

Regnmoln brukade jaga mig och nu jagar jag morgonen längs avenyer

Idag har det regnat hela jädra dagen och det har varit så kallt så det känns rakt in i skelettet. Bara två timmar här ifrån snöade till och med! Det är vår för fan, kom igen nu vädret. Stink-hunden har hållt mig sällskap.

Utsikten från fönstret. The boss bor i huset som skymtar till höger och rakt ner i hagarna bor hästarna.

En del av mitt kök. Tequila sunrise tunikan hänger där samt en soppåse(?).

Några av mina kepor och min fina katt väska.

Gått omkring i min sov-mössa hela dagen eftersom det varit så kallt inomhus. Fick denna gräsliga men varma mössa av min förra chefs mormor. Snällt. och ja, jag sov med denna mössa förut för att det var så kallt för några månader sen. 

Mina glasögon. Gillar de två runda paren bäst. Numera kan ni kalla mig för Hamster Katarina för jag vet ingen annan backpacker som samlar på sig så mycket olika saker som jag gör. O.o 

Har inte ens så här många nagellack i Sverige. Färgglatt och glittrigt är min grej!


Min sko samling som minskat och ökat för varje gång jag rest runt. Vänster till höger så har vi mina ridskor, Vans old skool, nya löparskor, "gamla" stövletter från Melbourne tiden, de svarta pumpsen som jag bara använt en gång, 10 dollars wedges jag hittade på en marknad, flip flops och mina varma tofflor.

Suttit här hela dagen lång och läst bloggar och druckit ingefärs te medan det öste ner utanför fönstrena. Bloggtema för dagen verkar vara regn. Min säng är förresten den bästa evah, sover som en kung! Ha en bra helg allihopa, puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar