måndag, september 24

Ny stat, nya tag

Har helt glömt bort bloggen men nu kör vi igen! Har flyttat till södrare breddgrader nu, ungefär 1 timme utanför Sydney. Bor på en stor gård (i ett eget hus med badkar, flashpacking hell yeah) och jobbar återigen med mina älskade polohästar. Men nu blir det en liten liten sammanfattning från slutet av augusti i bilder.


Tydligen blöder man ihjäl om man blir biten av ormen så vi körde över den med bilen för att vara på säkra sidan.

Sushilunch med Bec.














Under mycket konstiga omständigheter blev Bec's fina älskade valp sjuk och dog! Det var så himla himla sorgligt. Stackars Polly <3
 
Åh lilla Polly :´(

Blonde's don't have as much as fun as pinkheads.

Hittade pepparkakor i en matbutik och köpte dem såklart!

En pocketbok om hajar inhandlades också.

Kaxige tuppförsäljarn.



Sista dagarna i augusti slutade jag jobbet och åkte till Brisbane och åt en big brekky som man säger här. Mest bara fett.

Besökte GoMA, Gallery of Modern Art (vadå rip off på namnet av MoMA). Fattade inte tyckte för något där förutom denna massiva religiösa spegelmosaik.
Close up på mosaiken. Kommer ihåg när jag la en liten bit mosaik i början av min Australienresa och det tog sin lilla tid. Detta måste ha tagit månader...

Jag färgade ju håret rosa för några veckor sedan men det blev alldeles för chockrosa för min smak. Sov med färgen i håret så inte undra på att det blev så skrikigt. Fast nu efter några tvättar har det blivit pastellrosa vilket jag ville ha i början. Folk blir jätte glada av rosa hår förresten, värsta humörhöjaren.
En jobbig tysk och härliga svenska Amanda som jag träffade på hostlet jag bodde på.
Jag och Milly, som jag lärde känna i Melbourne, gick ut sista kvällen jag var i Brisbane. 

Detta är lagoonen i South Bank. En liten liten liten miniguide i Brisbane får jag lov att komma med. Brisbane är en rätt tråkig stad, stanna endast här om du ska på genomresa. Men det bästa är att staden är liten, som Stockholm ungefär, så man kan gå till alla stadsdelar. Bäst för utgång där barhopping är perfekt är Fortitude Valley, gillade indieklubben och gayklubben Beat bäst. Fika/äta/bakishänga/shoppa gör man i West End och Brisbanes bästa bakishäng och om man vill svalka av sig gör man i South Bank. Vill man vara extra turistig åker man till Lone Pine Koala Sanctuary och gosar med koalor.

Lägger upp mer bilder från Brisbane inom kort!

Fuck, hatar att blogspots egna bilduppladdning alltid ska fucka upp layouten på inläggen. Spelar ingen roll att jag går in och ändrar html koderna, vissa bilder hamnar ändå inte till vänster utan centreras. Även texten hoppar omkring! Har slutat använda flickr (tar för lång tid att klistra in bildernas egna koder) men då kunde man i alla fall styra hur inläggen skulle se ut. Någon som vet hur man kan åtgärda att bilderna hamnar till vänster och inte hoppar till mitten? Missar jag något i html koden eller vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar