torsdag, juni 21

Torsdag

Det är frost varje morgon och såklart är det svinkallt! Mitt på dagen är det dock 23-25 grader varmt, inte helt tokigt för att vara mitt i vintern.


Vi hadlade i grönsaksskjulet igen. Har haft ögoninflamation i höger höga därför ser det lite skevt ut.

Igår fick vi ungefär 300 nykläckta kycklingar, de är så söta!


Sen red vi och jag red QD/Cutie, en nervös liten arab som måste longeras 10-20 minuter innan man rider för att få bort överskotts energi. Bec sa åt mig att hela tiden att vara ett steg före henne (som man alltid ska vara med hästar men ibland blir man för bekväm) eftersom hon skyggar och bockar. Såklart blev hon rädd för något och tog ett jätte skutt åt sidan, jag var inte beredd och jag flög av. Gud så förbannad jag var på mig själv!



Efteråt gick det dock bra som ni ser. Fick världens blåmärke på knät, skrapsår på kinden och axeln. Tur att jag hade hjälm annars hade jag nog spräckt skallen. (lugn mamma, det är inte så farligt som det låter) Om 3 veckor ska jag tävla mina första 40 km och det blir nog på Cutie. Eller på Aldi som vi ska rida in nu på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar