fredag, maj 4

Hello Queensland!

Just nu sitter jag i en hästbuss i Queensland och klockan är sju på morgonen. Glömde såklart att packa med mig kamerasladden så tyvärr blir det inga bilder. Mitt nya jobb är farmgirl och distanstävlans "hinknisse" som det så vackert heter i Sverige men på engelska blir det "strapper", alltså häst och ryttare skötare/assistent. Distanstävlan är marathon på häst, man rider mellan 4 till 16 mil och imorse startade vårat team deras tävling tre på fucking morgonen!

Mitt jobb under tävlingar är att ta hand om häst och ryttare och se till att båda har mat, dryck och att de får vila mellan rundorna. Distanstävlan är självklart stor skillnad från polo, här är det strikta veterinärkontroller och tävlingarna pågår i flera timmar. Hästarna har inte en endaste skråma på kroppen, till skillnad från polo där jag sett hästar halta in på polobanan och de har alltid massa småsår överallt.

Har varit här i Queensland, utanför Brisbane, i en vecka nu och jesus vilka intensiva dagar det varit! Här kommer en dålig/bra lista på dessa dagar.

Blä

* Flög nattflyget och sov dåligt i bara 4 timmar med massa skitungar som grät hela natten. Var helt slut när jag landade och hade ont i nacken.
* När jag hoppade av bussen var inte min nya chef där för att hämta upp mig. Eftersom jag var så trött och av andra anledningar så fick jag smått panik och kunde inte tänka klart. Trodde att allt var en bluff och att de glömt mig så jag började smågråta, tog en taxi i den nya okända lilla hålan jag hade kommit till, ringde förgäves men ingen svarade, hittade tillslut ett hotell som hade ett ledigt rum, var helt förstörd. Efter 40 minuter fick min chef tag på mig och sa att hans partner hade väntat på mig i busshållsplatsen. Det hade gett mig fel telefonnummer och allt blev bara knas. Haha ni hör ju hur knäppt detta är. I normala fall hade jag tänkt resonligt men jag var bara förvirrad och övertrött så det blev som det blev. Men hon hämtade upp mig och allt var bra. Pinsamt Katti!
* Sen fick jag nackspärr som varade i fyra helvetiska dagar + blev föryld i samma veva + fick mens! Jävla kropphelvete!

Yay!

* Trivs bra på nya stället, det är ett härligt gäng. Har ett hus (nåja, en nybyggd barack) för mig själv, sjukt nice!
* Varmt väder även fast det är höst.
* Har äntligen hittat och köpt mina älskade boots. Visar sen!
* På farmen har de mjölkkor och världens sötaste kalvar.
* Arabhästarna de använder för distanstävlan är sjukt fina och det är kul att se en annan hästras än vad jag är van vid.
* Det är inte lika dammigt här som i W.A = man blir inte lika smutsig.
* och det bästa, inom några veckor ska jag prova på att tävla distans för första gången! Can't wait!


Tvingat leende för jag är dödstrött, vi klev upp 5 imorse. Vi kommer vara här till söndag eller måndag så när jag kommer hem laddar jag upp massor av bilder. Nu är det dags för frukost! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar