onsdag, maj 23

Gympie show

Jag låtsas att skylten är på svenska istället.

I helgen åkte vi till ett samhälle som heter Gympie för att gå på marknad.



Marknaden hade allt från motorsågstävling till hopptävling.

Nachos till lunch.

Tävling i grönsaker och frukt. 

Jag hade barnbiljett till marknaden så jag fortsatte med barntemat med rosa sockervadd och alldeles för söt blå äppeljuice. Älskar att se ung ut för livet blir mycket billigare då hehe.


Barntemat fortsätter...
Haha, jag kunde inte låta bli att testa på detta. Det var sjukt svårt att stå upp.

Jag lurade med mig chefens dotter Nikita, 14 år, till dessa bollar i vattnet. Tror nog att det var jag som uppskattade dem mest.

Sen var det dags för rodeo.

Har aldrig i hela mitt liv sett en sån fet ryttare som denna. Tyckte så synd om hästen! Jag tycker inte det är okej att rida om man är så överviktig. Med tanke på att hästars ryggar inte är gjorda att bära vikt så känns det bara hemskare att se detta, vi människor har bara tur att hästar klarar av att bära oss. Såg rätt stora män när jag jobbade inom polon och när de satte sig upp på hästen kunde man märkbart se hur ryggen åkte ner, så himla sorligt. Det komiska var att denna häst inte orkade galoppera lika snabbt som de andra i denna gren.

Rodeo.



Jordgubbar, grädde, choklad och tråkiga frysta blåbär. Gott ändå.

Sen var vi tyvärr tvugna att åka hem innan den bästa rodeon började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar