torsdag, april 12

Min första AFL match

IMG_9518 copy
IMG_9532 copy
Förra lördagen var poloturneringarna inställda så vi åkte till Perth för att se en AFL match. Men först åt vi god lunch.

IMG_95325 copy
Innan vi gick in i arenan delade de ut chokladägg för det är ju påsk.

IMG_9565 copy
Det var min första AFL match, Australiensk fotboll.

IMG_9582 copy
Jag tycker inte om att titta på sport (förutom snowboard och nästan allt inom hästsport dårå) men när man blir bjuden så måste man ju haka på. AFL/footy är mycket mer intressant än vanlig fotboll eftersom de får ta upp bollen med händerna och brottas och hålla på. Så det är mycket mer action.

IMG_9583 copy
IMG_96099 copy
IMG_9589 copy
IMG_9553 copy
Det var säkert 40 grader i solen även fast det är höst nu.

IMG_95822 copy
Fick nästan öronbedövning av alla tusenfals fans för de skrek sig hesa, har aldrig sett sådan engagerad publik för något så banalt som fotboll (jaja, vet att fotboll är som religion för vissa men ändå) Dessa galna fans var nästa mer intressanta än själva spelet. Dessa två skrek och bråkade verbalt så pass mycket med motståndarlaget att vakterna kom dit. När det äntligen blev lite tystare så skrek jag allt vad jag kunde "RAINBOWS AND UNICORNS!" och alla vände sig om och stirrade på mig. Tyckte det var sjukt kul eftersom alla var så dödens allvarliga bara för en footymatch.

IMG_9609 copy
Hela gänget var där, till och med Ale.
Och sådär såg det ut när jag var på min första AFL match och det räcker med en gång för mig tack.

1 kommentar:

  1. Suohtas bässásjmånij! Roahttom soajtta årrot rugby!

    SvaraRadera