torsdag, januari 19

Random bilder från min första vecka här i Wooroloo

IMG_8079 copy
Kirstie och Alejandro. Har träffat 3 ungar medan jag varit i Oz. Den första skrämde mig lite, den andra (Julian från förra ranchen) var så himla charmig och Alejandro här är bara för söt. Känner mig äntligen bekväm med kids (eller så är det kanske bara dessa två ungar jag känner så med) Har alltid sett barn som kortväxta enerverande bacillhärdar som borde hållas i sina rum så det blir tyst någonjävlagång och inte dregla och slemma överallt, ja ni fattar. Men först nu har jag börjat förstå charmen och allt gulligull som folk verkar tycka om barn. MEN, det ska finnas någon måtta, vill inte vara "fast" med en unge för länge om man säger så... Anyway. Liselotte, jag kommer bli perfekt barnvakt när jag kommer hem :D

IMG_8085 copy
Chillin in the outside sauna.

IMG_8086 copy
Kirstie redo för att spela en chukka/period.

IMG_8089 copy
Serpentine's poloclub. Gubben som äger stället ville spela polo så ja då byggde han sig en polobana och bildade klubb helt enkelt. Man ba jaaaaha, okej...

IMG_8093 copy
Våra hästar efter matchen.

IMG_8112 copy
Argentinskt sätt att grilla. Godaste och saftigaste kycklingen jag smakat.

IMG_8120 copy
Djur.

IMG_8109 copy
Miss Maude är ett "svenskt" café i Perth och de har också en i Midland's shopingcenter som jag besökte. Dock serverades det inte något svenskt verkade det som.

IMG_8069 copy
Kaffe/te paus. Kirstie, Robert, Julie och Owen. Också - hundar, unge och en hatt.

IMG_8068 copy
Klippningsdags (man, svans, öron osvosv). En gång avlivades en häst bara för att den var väldigt krånglig att klippa. Frågade varför han inte klippte den med sax men nej så gör man tydligen inte med polohästar. Hans hästar är himla väluppfostrade och lätthanterliga.

IMG_8076 copy
Lastningsdags. 2-3 gånger i veckan lastar vi 7-12 hästar för poloträning. Men snart när tävlingarna börjar så kommer vi ta 22 hästar med oss.

IMG_8077 copy
Har aldrig sett så här lätt lastade hästar förut. Man leder dem mot trailern och innan den hoppar in så slänger man över grimskaftet runt halsen. De tre hundarna lastas först och jag kan säga att hundarna är krångligare att få in än hästarna, brukar vara tvärtom.

IMG_8073 copy
Enkelt. Finns en häst som är "svårlastad", den hoppar inte själv utan man måste leda in den. Ojdå vilken krånglig häst. Not!

1 kommentar: