onsdag, januari 11

Polo groom

Idag lämnade jag ranchen som jag jobbat i 4 månader och tog bussen till Perth. Blev upplockad av en liten man med yvigt grått hår och med sig hade han sin dotter, hennes man och deras baby. De hade ingen bil utan en stor lastbil med 7 hästar i så vi körde direkt till polo banan för träning. Det var kul att de körde rakt på så jag se hur det gick till.

polo6
Hästar innan träningen startade. Man använder thoroughbreds (samma hästar som det var på andra ranchen), världens snabbaste hästras som är avlad bl.a. för att springa snabbt. Det är dessa hästar man ser på galopptävlingar.

polo4
Dottern och hennes Argentinska man spelar också polo. Och den gråhåriga mannen.

polo
Deras 3 hundar med lustiga stora öron.

polo2
Väntande på nästa tur.

polo1
Argentinsk polosadel. Utrustningen består vanligtvis av skarpa bett som gaggbett, dragtygel (heter det så på svenska?) och fast martingal. De rider också bara med en simpel padd under sadeln och utan schabrak/vojlok. Den här sadeln har dock en liten filt.

polo3
In action. Jag är lite överdrivet orolig ibland över hästars hälsa och jag trodde den där hästen till höger skulle bryta ryggen när den stora mannen hoppade upp.

polo5

Skriver mer imorgon för nu måste jag dyka i säng, klockan är snart 23.00 här och vi börjar jobba tidigt imorgon. Jo juste, jag jobbar som polo hästskötare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar