måndag, januari 9

Lista över 2011

Gjorde du något som du aldrig gjort förut? Ja herregud! I och med att jag är i Australien, vart jag aldrig varit förut, så har jag gjort tusen nya saker.
Höll du några av dina nyårslöften? Gav inga löften.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar? Ja! Har alltid skrivit nej på denna fråga men i år blev min bästa vän mamma (och jag blev fadder woho)
Dog någon som stod dig nära? Nej, tur. Dock dog geten Henry.
Vilka länder besökte du? Bara Sverige och Australien.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 17 mars
Vad var din största framgång? Att jag lärde känna mig själv ännu bättre och att jag verkligen var tvungen att göra allt själv.
Största misstaget? Spenderat pengar på onödiga saker istället för att spara.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Varit förkyld i tre veckor i sträck och haft ont i ryggen i 3 månader.
Bästa köpet? Nytt objektiv (som tyvärr är trasigt vilket gör att jag måste använda en tråkig kompaktkamera)
Vad spenderade du mest pengar på? Hyra och resor.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Massor av nya äventyr, träffa nya vänner och simma med revhajar.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Divine Idylle - Vanessa Paradis, I Am The Walrus - The Beatles, Pump Up The Jam - Technotronic, Ok - Beastie Boys, A Forest - The Cure, Close To Me - The Cure, Bathroom Wall - Faster Pussycat, Sexy and I Know It - LMFAO.
Var du gladare eller ledsnare 2011 jämfört med tidigare år? Gladare såklart.
Vad önskar du att du gjort mindre? Inte grubblat på mycket.
Hur tillbringade du julen? Med 4 tyskar den 24e och med familjen i ranchen där jag jobbar den 25e.
Blev du kär? Nej.
Program på TV? Har inte sett så mycket på tv. Det är så b-ig tv här. Inte lika hög klass som i Sverige.
Bästa boken du läste i år? Alltså haha... Breaking Dawn (Twilight) Påbörjade några böcker men avslutade dem aldrig.
Största musikaliska upptäckten? Alla franska banden Anne-Soléne visade för mig. Speciellt Vincent Delerm, åh!
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskade mig inget. Fick inget för övrigt heller.
Något du önskade dig men inte fick? Kommer inte ihåg.
Vad gjorde du på din födelsedag? Inget speciellt alls. Åt nudlar och tonfisk, flyttade, svettades. Hade varit i Australien i en vecka typ.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, mer cash, mindre snefyllor, bättre jobb, slippa den ständiga oron.
Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Korta shorts, ridbyxor, kängor, flip flops, rock n' roll, djurtryck, skinnjacka, massa smycken, röda läppar och blekt ansikte, huvudbonader.
Vad fick dig att må bra? Värmen, nya äventyr och hästarna.
Vem saknade du? Mamma
De bästa nya människorna du träffade? Johanna, Anne-Soléne, Trent, Andy, Joanne, John, Matt, Andrew, Murray, Bruno, Mandy, Moritz, Lisa.
lägger till en fråga...
Bästa nya djuren du träffade? (haha kan inte låta bli) Hästarna Arrow, Konan och Frank, katten Black Jack och hunden Duke.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund.
    Kör även en stor veckans blogg tävling nu där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så kolla gärna in min blogg:)
    kram
    Ps. du kanske tom vill göra ett bloglovin byte?:)
    Ps. Finns flera tävlingar med fina priser också:)

    SvaraRadera