fredag, januari 6

januari - april 2011

Januari
IMG_7230
Hängde hos Emelie och Elin alldeles i början av 2011.

IMG_7337
Jag drömde om att simma/dyka med hajar och fick mitt visum till Australien. Allt gick väldigt snabbt, några dagar efter nyår blev jag less på Sverige och jag skickade iväg ett mail till Malin. Vi bestämde oss för att ses i Australien och några dagar senare hade jag mitt visum.

IMG_7343
IMG_7359
IMG_7376_
Hängde med Nadja.
jok
4
Lunchade på samernas.

Februari
IMG_9079
Hade kvar min Bettie Page lugg och hade en grej för lila ögonbryn.

IMG_9136
Var på middag/fest på hotellet i Porjus med Isak och Lejla.

32
Nu förstår jag varför vissa människor frågar hur jag mår eller om jag är sjuk när jag är vinterblek. Fast det är ju bara min naturliga hudton, gillar't!

25
Min stil var oftast stickade varma koftor, kjol eller klänning och tjugoelva lager strumpbyxor.

666
Lila ögonbryn igen och drygpose.

IMG_7924
Sen var det dags för vintermarknad i Jokkmokk, jag gick bara ut på torsdagen och jobbade resten. Även fast den kvällen var kul och så, ångrar jag att jag inte var där hela helgen. Befinner man sig i trakterna är marknaden obligatorisk har jag lärt mig.

IMG_7915
Nadia och jag.

lisen
Hängde med Lisen.

Mars
road2
IMG_9459
Bilade med Nadia till ett lulesamiskt språkläger en helg där vi körde lekar och åkte snowboard och skidor.

IMG_5208
Girlpower i backen! Guess who's me.

IMG_9620
Det var syjunta hemma hos mig nästan hela tiden men jag sydde inte ett stygn, verkställde som perfekt hemmafru istället och lagade mat.

IMG_9814
Passade på att äta allt som jag inte skulle ha tillgång till i Australien, som till exempel blodkorv.

IMG_9983
Den 17e mars landade jag i ett fuktigt hett Australien och blev upplockad av detta gäng.

IMG_0239
Efter en vecka i Queensland så lesnade jag värmen och flög ner till Melbourne. De två första veckorna bodde jag hos en kvinna och hennes son. Hon hade oväntat en docka i kolt! Hon visste inte att jag var same. Eller hon visste inte ens vad same var!

IMG_0418
Jag var ovan vid att färgglada papegojor flög omkring överallt.


April

Hände så sjukt mycket denna månad. Jobbade 4-5 dagar som servitris men pallade inte den sliskiga chefen som ljög. Letade jobb hela månaden utan lycka och flyttade in i ett mysigt hus i Richmond tillsammans med resten av gänget + två andra. Det var fest varje helg och sunday roast varje nästan varje söndag.
IMG_0523
I början av april kom resten av gänget ner till Melbourne också. Jag och Malin.

IMG_0778
Mitt och Malins rum första dagen i huset.

IMG_0552
Käkade sushi hela tiden eftersom det är så billigt.

IMG_0542
Sprang på svenska trollkarlen Carl-Einar Häckner.

IMG_0589
På väg till jobbintervju.

IMG_1600
Träffade min första Australienska vän, Andy! Han har flyttat till Norge nu förresten.

IMG_1160
En fest i vårt hus. Andrew, Malin och John.

IMG_1492_
Barbesök.

IMG_1347
Spontan-gratis-konsert-besök efter servitrisjobbet.

IMG_0823
Kyrkbesök. (Jag är agnostiker/ateist men tycker kyrkor är himla vackra.)

IMG_1070
Ikeabesök. Observera osthyveln! Aussie:sar verkar inte förstå vilket smart redskap det är, finns bara att köpa på Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar