onsdag, oktober 19

Glada nyheter

Min mamma är bäst! När mitt objektiv gick sönder för ungefär 1 månad sen så hon skickade min lilla kompaktkamera med posten och paketet kom äntligen fram igår. Så nu kommer jag uppdatera här lite oftare. Vi har som mest varit 10 backpackers som jobbat här men nu har alla dragit vidare så jag är ensam (förutom familjen på ranchen då) Under denna tysta månad på bloggen har det hänt massor IRL, har haft besök från två vänner som jag bodde med i Melbourne, räddat djur, haft pizza-bageri, filmkvällar och såklart ridit hur mycket som helst. Det har varit två veckors skollov så det har varit väldigt busy här på ranchen. Har tagit lite bilder igår och idag, lets take a look!

IMG_6000 copy
Rev upp paketet  på en gång och första personen jag fotade var feta geten Henry.

IMG_6001 copy
Kayleene.Och ett litet meddelande från Bruno, honom saknar jag mest.

IMG_6003 copy
Hönor och tuppar. För en månad sedan räddade vi en kyckling men det är en annan historia.

IMG_6012 copy
IMG_6010 copy
Lammungarnas mamma hittades död vid vägkanten så vi tog hem dem för två månader sedan. Idag flyttade de dock till en annan farm. För två veckor sedan räddade vi även en känguru som blivit paralyserad av fästingar men den dog tyvärr efter en vecka.

IMG_6015 copy

IMG_6016 copy
Lydia.

IMG_6025 copy
Katten Anastacia som flyttat in i mitt rum. Hon bodde tidigare i Brunos rum och flyttar runt lite i olika backpackers/arbetares rum.

IMG_6028 copy
Lydia rider Tiger, en häst som bara varit här 1 månad.

IMG_6031 copy
Alla visste vad som skulle ske under ridturen utom hon...

IMG_6038 copy
Erwann, på den vita hästen, friade(hatar det ordet) till henne senare under ridturen när de var ensamma. De träffades här och idag var det deras sista dag på ranchen och 1år ihop. Det var värsta romantiska feelingen över hela dagen.

IMG_6036 copy
Rick och Kayleene.
Måste ba berätta, idag när jag var och promenerade i skogen så stod en jättekänguru 10 meter framför mig. Bara en sån sak, jag älskar detta land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar