lördag, oktober 22

Bloggarna jag läser - del 1

När jag bodde i Sverige så läste jag hundratals bloggar varje vecka (om inte varje dag), men nu hinner jag tyvärr inte läsa lika ofta. Här är bloggarna jag för tillfället läser regelbundet.

Elsa Billgren

Älskar hennes retro-och färgglada stil, så "osvensk" + att hon ser lite ut som en seriefigur. Hon tar fantastiskt fina bilder också.

Adora BatBrat



Svenska goth-mamman som sminkar och klär sig alternativt 6 av 7 dagar i veckan. Grym stil, rolig, inspirerande och originell. När jag blir mamma ska jag banne mig också se ut så där :D

niotillfem

Gillar hennes bilder skarpt och det är intressant att följa livet i NYC. Söt blogg med fina texter.

Blondinbella

Min mamma och bror visste vem blondinbella var före mig och jag tyckte till en början att hon var stötande. Men nu gillar jag att följa hennes växande imperium och kan inte sluta läsa.

HanaPee


Haha roligare tjej och blogg får man leta efter! Skrattar högt när jag läser och är jag på dåligt humör blir jag garanterat på bättre när jag klickat mig in där. Roliga inlägg blandas med välskrivna åsiktsinlägg. Grimasernas drottning!

Hanna Fridén


Otroligt klok och viktig blogg om bland annat genus och feminism. Ett måste!


Sedan följer jag bloggarna jag har på min länklista samt några till som jag har bland mina bokmärken. Dock inte lika frekvent som de här ovanför. Det skriver jag mer om senare i del 2.

Alla bilder är från respektive bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar