torsdag, augusti 25

Gymkhana, solbränna och rida minsta hästen

IMG_5383 copy
Titta, visst har jag fått lite färg? Jag använder solskyddskräm varje dag och går aldrig en meter utan min slokhatt men jag har lyckats få lite färg ändå.

IMG_5391
Det här är geten Henry. Han är jätte snäll, lite ensam och älskar att bli kliad på rumpan.

IMG_5403 copy
kli kli.

IMG_5404 copy
Kunder, Julian och Henry.

IMG_5408 copy
Rick verkade säkert 6-7 hästar på löpande band. Verka = motsvarigheten till när vi klipper naglarna.

IMG_5436 copy
Henry ligger oftast här i sin säng och kliar sig ännu mer. När vi gör i ordning hästarna för ridning kommer han och försöker gosa men ingen har tid med honom, stackarn.

IMG_5469 copy
Måndag och torsdagar är det dags för Saddle Club, ridskola för barn. Idag hade vi gymkhana vilket innebär lekar och tävlingar.

IMG_5476 copy
Plutt hinder.

IMG_5464 copy
Jag red den minsta ponnyn på ranchen.

IMG_5465 copy
Freckles är blott 5 år och har bara blivit riden ett fåtal gånger. Därför red jag honom så han får lär sig så mycket som möjligt innan alla barn sitter upp på honom.

IMG_5509 copy
IMG_5496 copy
IMG_5501 copy
Haha kolla vad små vi är, jag och Freckles till vänster.

IMG_5510 copy
Plutte hästen. Han älskar att bocka (vilket vi ska lära honom att inte göra) och bli kliad på rumpan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar