tisdag, maj 3

Sleepy tuseday

IMG_1756
Heyya kids! Det är inte bara galna äventyr och fest här varje dag. Hör och häpna, vi har vardagstristess emellanåt också.

IMG_1760
Joanne innan hon upptäckte att jag fotade. Helt plötsligt dyker jag upp med kameran och smäller av. Jag är som gubben i lådan, eller som triss, plötsligt händer det. När jag kommer ihåg alltså.

IMG_1802
En tråkig seg start på morgonen känns lite bättre med massor av smink så man nästan ser ut som en seriefigur. Det är de små sakerna i livet som gör det värt. Förresten, mina lösögonfransar och mina pengar är slut och jag känner mig inte hel om jag inte får ha vippiga fransar på mig varje dag. Katastrof! Så om någon megasnäll person har lust att skicka mig lösögonfransar (ja det vill du) hade det varit bättre än när osama dog. Nä, förlåt jag skojade om det sista. Men det hade varit jätte uppskattat av en pank backpacker som mig. Maila mig så får ni adressen. do it! kielatis@hotmail.com

IMG_1809
Så här såg jag ut idag dårå.

IMG_1845
Försöker vara seriös men det går inte att vara seriös när man poserar som pippis frisyr.

IMG_1827
Det börjar spåra...

IMG_1857
IMG_1858
och då vill Malin såklart också vara med.

IMG_0464
 IMG_1873
hääääääääää CP!!!!

IMG_1885
IMG_1874
IMG_1881
Det finns typ 50 bilder av liknande sort men jag tror det räcker så. Vi är faktiskt vuxna människor.

IMG_1908
Efter att vi blivit vuxna och ansvarsfulla igen åkte jag den korta biten med spårvagnen in till stan *skryter över det centrala läget*.

IMG_1917
Flinders street där businessfolket, uteliggarna, prästerna och kidsen trängs.

IMG_1922
Hittade min framtida parfym som jag ska köpa när jag blir rik igen. Vijuari kei/visual kei från Gwen Steffani. Mumma!

IMG_1919
Kikade in på en second hand bokbutik.

IMG_1923Sprang på färgglada Jazzmyn men hon ville ej vara med på bild som ni kan se.

IMG_1932
Efter några stunder kom jag tillslut fram till bibblioteket. Bor nästan här nuförtiden för de har gratis internet och jag söker nytt jobb eftersom servitrisjobbet sög och jag vill ju inte slösa mitt dyrbara internet på något så tråkigt som söka att jobb men det gör inte så mycket för det finns alltid ögongodis på biblioteket så som snygga välklädda asiatiska killar med välvårdade skor och det gör ju självklart jobbsökande mycket roligare punkt.

IMG_1930
State library of Victoria är så himla tjusigt.

Klockan är över midnatt här och alla mina roomies sover redan så jag ska krypa i säng jag med. Blir en lång dag imorgon.
Hejdå.

2 kommentarer:

  1. Sv: Ja vierrti dåv sámegielav tjállet! Egentligen álggiv bloggit sábmaj danen gå dat li prosejktabárggo sámegielan, skåvlån. Men suohtas la dat, ja ájn suohtasup ja buorep jus nágin låhkå :)

    Ja dat gåjt inspirationa váldedum AK Airas. Valla dat la Karin Nutti Pilflyk gut le gårrum dav :)

    SvaraRadera
  2. Oj vilket vackert bibliotek!

    SvaraRadera