lördag, april 23

Lustiga spårvagnshändelser i Melbourne

Senaste veckan har jag varit med om detta:
  • När jag väntade på spårvagnen så blev jag knackad på axeln av en helt vanlig kvinna med snälla ögon. Hon berättade att hon läste tankar eller något liknande, kände av energier och hur folk mådde. Kommer inte riktigt ihåg i detalj för hela händelsen var så bisarr. Hon stod med händerna förda mot hennes tinningar och berättade att jag mådde dåligt och var orolig, men att det kommer ordna sig. Man ba, va? Tack för den weirdo! Men hon hade ju rätt för just den dagen var bara piss eftersom jag försov mig, kom för sent till en jobbintervju och var allmänt less. Helt knasigt att bli "läst" bara så där mitt i allt.

  • Hade just varit på min tredje jobbintervju (är numera servitris!) och väntade på att spårvagnen skulle komma så jag kunde åka hem. Just vid spårvagnshållplatsen är det en gammal fin teater och det nalkades konsert av något slag. Plötsligt dyker två gulliga tanter upp och ger mig en biljett eftersom deras vän blivit sjuk. Hade ändå inget för mig så jag tackade snällt och fick se en amerikansk indiansk rock n roll tant på 70 bast showa loss som vilken 20åring som helst. Buffy Sainte-Marie var det. Tydligen någon sorts singer/songwriter legend fick jag veta efter lite googling.

  • Träffade min första Australienska vän vid en spårvagnshållplats. Eller längs vägen där spårvagnarna går. Eller en bit där ifrån på en bänk. Hur som helst så åker jag förbi bänken där vi möttes varje dag till jobbet.

  • Åkte hem från jobbet och tittade ut genom fönstret och såg en ung man som satt och väntade på sin tvätt i en coin laundry. Han hade med sig sin katt som låg och vilade på en filt på stolen bredvid, utan koppel till och med. Såg så knäppt och gulligt ut. Precis som en hund!

  • Än en gång väntade jag på spårvagnen och en man kom ut från Coles (matbutik) och hade en levande kanin på axeln. Inget koppel här heller och inga konstigheter. Bara så där, han och kaninen, ute och handlar mat.

Spårvagnar är så fina, både hur de ser ut (speciellt de gamla som har knarrande träinredning) och alla de lustiga mötena de för med sig.

    4 kommentarer:

    1. Oj en konsert med Buffy, hon är ju helt bra, gick du dit? Hon har besökt Sápmi flera gånger kan en tant som jag berätta ;)

      SvaraRadera
    2. Haha, coolt! Grattis till jobbet, förresten :D

      SvaraRadera
    3. alltså jag säger som anna-stina, oj, buffy! vilken lyllos du är :p

      SvaraRadera
    4. åh herregud! du har sett min idol! jag avundas dig. kul att höra om dina konstiga spårvagnsupplevelser:) kram

      SvaraRadera