tisdag, april 19

i lördags

IMG_0921
IMG_1001
IMG_0901
vaknade kollektivet upp lite sent men vad gör det för det var ju lördag. Gjorde oss i ordning i några timmar och så.

IMG_1030
Vi skulle till Ikea som bara ligger ett stenkast ifrån vårat hus, på vägen dit stannade vi till i en second hand butik. Jag blev olyckligt kär i denna fluffiga jacka för den envisades med stora axelvaddar som ej gick att ta bort. Köpte en plommonlila kavaj istället.

IMG_1042
Megasvensk mat till middag. Gott? JA!

IMG_1058
Varenda bok i bokhyllorna var på svenska. Vi kände oss nästan som hemma.

IMG_1065
"E-post - ett modernt dilemma" Jo fy fan vettu.

IMG_1061
Tänkte på dig Lisen <3 IMG_1066
Haha! Melbourne är så asiatiskt att de till och med har en bild på en Visual kei-klädd person på Ikea. Lol:ade.

IMG_1038
Hejdå. Syns snart igen för min lingonsylt är nästan slut.

IMG_1070
Detta fick vi med oss hem. Det var helt otroligt gott med knaprigt hårdbröd! Förutom alla vänner så saknar jag hårdbröd mest från Sverige.

IMG_1071
Sen blev det fest. Jag gjorde en drink på absinthe och svenskt godis.

IMG_1087
Vi spelade ring of fire.

IMG_1090
Jägershots utdelning. Fast britten och skotten var lite veka, tycker det är konstigt för jag menar de växer ju upp med att supa. Typ.

IMG_1093

IMG_1127
IMG_1128
Jag och John.

IMG_1120
Laura.

IMG_1152
En britt och en skotte.

IMG_1160
IMG_1158
Andy, John och Malin.

IMG_1097
IMG_1140
IMG_1141
IMG_1125
IMG_1118
IMG_1135
IMG_1122
Klockan tidig morgon så ville alla fortsätta att festa hemma men inte jag så jag snörade på mig kängorna och tog en promenad ut till Chapel St. Efter ett tag träffade jag en glammig wildcat med världens största hår, en trevlig prick. Så vi tog en taxi in till stan till den mysigaste klubben med röda sammets tapeter och växter överallt, det kändes som en dekadent klubb från 70-talet och det gillas ju. The Carlton clubb på Bourke st, gå dit om du är i Melbourne! Tyvärr så lämnade jag kameran hemma så det blev inga bilder men next time ska jag fota där så ni får se. Efter en timme kom Malin och vi fortsatte med nyfunna vänner till Pink Pony (det visade sig att vi hade varit där förra helgen för vakten kände igen mig, pinsamt). Dansade loss till de stängde kl sju på morgonen och det var den kvällennattenmorgonen. Wicked night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar