söndag, april 24

Ett gäng bilder från veckan som gått

IMG_1284
IMG_1281
Hängde på stadsbiblioteket en dag, tjusig inredning samt gratis wifi = gött!

IMG_1299
När man kommer ut från vårat hus så ser man en palm och en fin gammal klocka. Helt urbra! (ha-ha)

IMG_1302
Vi har ett café alldeles bredvid oss.

IMG_1292
Våran granne har ett likadant hus men mycket finare, vita hus är alltid snyggast. Känns så grekiskt och fräscht.

IMG_1333
Fick en gratis biljett till Buffy Sainte-Marie av två tanter när jag stod och väntade på spårvagnen. Hon var verkligen en tuff dam på 70 bast som rockade loss som bara den.

IMG_1347
Där fanns en enorm spegel, loves it.

IMG_1350
Och fina lampor och tak.

IMG_1489
IMG_1484
Så här kan det gå om man dricker för mycket goon och spelar galen panna.

IMG_1342
Hemskt men tyvärr är det sant.

IMG_1364
IMG_1367_
Andy.

IMG_1402
IMG_1407
IMG_1406
IMG_1432
Haha. Fat Mario and Candyhair.

IMG_1395
IMG_1359
IMG_1357
Dame Edna <3 IMG_1372

(det är måndag idag 16:07 men jag skrev detta igår)
Det är söndag kl 23 och vi sitter runt bordet och dricker vin och lyssnar på olika band. Jag och Malin har just high five:at på att åka på en stor festival i juli efter att vi åkt från Melbourne. Kommer bli fett! Förresten, katten som låg och vilade på en stol i tvättomaten/coin laundry'n låg där idag igen på samma ställe fast den var ensam. Jag tror den bor där. Det såg så hjärtskärande ut, helt ensam. Det är så många ensamma djur här och alla dessa hästtaxis... Fy bubblan! Idag såg jag en kusk som akut var tvungen att sko om sin ena häst eftersom den hade flera djupa sprickor i framhoven. Den såg så ledsen ut och båda hästarna hyperventilerade eftersom han hade kört så hårt med dem. Det är en vanlig syn att kuskarna piskar på hästarna utan riktig anledning. Tycker så synd om alla dessa djur för ingen ser lycklig ut. Haha, vill rädda alla!
Anyway, livet leker här i Australien och jag mår bra trots att spåtanten sa att jag inte gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar