lördag, april 2

En liten lista som tidsfördriv

Klockan är 15:52 här och jag är barnvakt just nu så jag roar mig (er) med en liten lista och bjuder på en pose:ig bild från i veckan.

IMG_0379

Du heter: Katarina Kielatis

Smeknamn: Katti och Kat. Katti hemma i Sverige och Kat utomlands.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Har en hel spotify lista för det men lyssnar knappt på den.

Beroende av: Läppgegga, handkräm och vatten.

Vad tror folk om dig? Undrar jag med. Hoppas på snäll och generös eller något annat positivt. Vad tror ni om mig?

Stämmer det? Förhoppningsvis!

Vad får du oftast komplimanger för? Mina kindben, hy och att jag är modig.

Hur imponerar man på dig? Vågar vara sig själv och stå för sina åsikter.

Brukar du skratta för dig själv? HAHA ja hela tiden.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "No problem! I'll let u know next time we go :)"

Var bor du? Northcote, Melbourne, Victoria, Australia.

Trivs du där? Jajamen, det gör jag!

Hur svarar du i mobilen: "Hi, it's Kat", "Kat speaking", "Hej det är Katarina" "Hallå" och så vidare.

Vem ringde du senast?: Malin.

Antal timmar sömn i natt: 10 timmar kanske.

Sov du ensam: Ja.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart

Brukar du komma i tid: Tidsoptimisten hehe.

Vad tycker du om fötter: Vissa små kvinnofötter kan vara jätte fina men resten är fula.

Vad saknar du: Jobb och ett lite mer permanent boende. Och mina proppfulla garderober hemma i Sverige! Varför packar jag alltid för lite?!

Hade du en bra kväll igår: Ja, var dock matförgiftad av något så harmlöst som ett kokt ägg men annars var kvällen bra.

Favorit dryck på morgonen: Kaffe och vatten!

När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 22 och 02.

Är du blyg?: Ja, det tycker jag att jag är ibland. Men ändå inte, jag är ganska rätt fram av mig. Inte rädd.

Är du nöjd med ditt liv: Yes!!

Vad gör du i morgon: Kliver upp tidigt och forsätter med min mosaikvägg och sen tar jag spårvagnen in till stan och går på gratis museum och tar en fika. Eller något, har inte riktigt bestämt mig.

Vad är det värsta du vet?: Falska människor. Manipulativa människor. Att frysa så fingrarna blir helt stela. Orättvisor, rasism och allmän idioti. Homofober. Dödliga sjukdomar. Elaka människor. Osv osv.

Du samlar på: Inget speciellt just nu. Hemma i Sverige samlar jag på smink, mössor, sjalar och skor.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa lägenhet i Melbourne CBD. Eller nä, jag hade åkt till östkusten och tagit dykcert och sen åkt till första bästa ställe och dykt med hajar i bur och sedan fortsatt med massor av äventyr.

Vill du gifta dig: Inget som jag går omkring och tänker på direkt. Det är ingen viktig del av mitt liv.

Vill du ha barn: Det vill jag säkert om 10 år eller så. Men inte nu nej.

Är du musikalisk?: Nej. Jag lyssnar hellre och det är jag briljant på haha.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Japp.

Biter du på naglarna: Ja usch. Försöker sluta.

Vad ska du göra när du klar med denna lista: Jag ska barnvakta klart och sen hoppa i duschen, sätta på mig mitt face och sen möta upp Malin och resten och gå ut i Melbournenatten.

Snapshot_20110402_8
Första gången jag har mittbena förresten, känns ovant. Den mintgröna stickade tröjan köpte jag för typ 2 dollar på Savers (Australiens motsvarighet till Kupan/rödakorset/Myrorna). Den är min räddare på kvällarna då det är kallt.

Snapshot_20110402_10
Sen ville Oscar också vara med på foto. Men han kan aldrig sitta still så alla blev suddiga, gullunge.

1 kommentar:

  1. Man suohtas duv blogga gavdnat! galgav tjoavot dat dal, man suohtas ja årrot dohppe vuollen! :) vuojnalip gå dån boahta hejmaj!

    Ella-Li

    SvaraRadera