torsdag, mars 10

Stora förberedelser

Om exakt en vecka landar jag i Sydney så jag förbereder det sista i min packning. Det är lite klurigt att packa när man ska vara borta ett år men ändå hålla packningen lätt och enkel. Det är tur att jag har fått lära mig som barn att packa smart. Men å andra sidan så ska jag ju inte till ett U-land mitt i ingenstans så jag kan ju köpa på mig det jag behöver allt eftersom. Nu vill jag inte vänta längre, vill åka iväg till värmen på en gång.

IMG_9526
Hejdå utsikten från fönstret.

IMG_9531
Förhoppningsvis är det länge kvar till jag kommer klä mig lager på lager igen. Hejdå Tarfek, hejdå kyla!

IMG_9562
Svängde förbi Jokkmokk och åt stark Thaimat, det är en av mina favoriträtter och denna på thai restaurangen var bland det bästa jag ätit. Jag åt nr. 8 i menyn, hett tips!

IMG_9556
Hej!

IMG_9573
Jag, mamma och Nadia fick akut sockerbegär efteråt så vi köpte med oss munkar och fikade. Det kommer jag sakna, alltså fenomenet att fika, för det är vi skandinaver tydligen ensamma om.

IMG_9581
IMG_9604
Väl hemma kom min faster förbi och visade upp sina koltar och ville ha tips.

IMG_9620
Nadia har bott här halva veckan och sytt och delat med sig av dramatiska historier.

IMG_9631
Jag gillar inte snittblommor i vanliga fall men när man väl får dem så kan man ju inte tacka nej. De är ju fina och känns våriga och så men totalt onödiga. Går inte ens att äta.

IMG_9667
Ieddne.

IMG_9671
Nadia.

IMG_9679

jhjhgggyigu
Kommer sakna gamla lilla Alma (haha hon ser ut som en rädd limpa på bilden) som har funnits i familjen sen jag var 8 år. När jag kommer hem igen kommer hon inte finnas med oss längre. Fy sjutton vad konstigt och tråkigt! Så jag måste säga hejdå till henne nu för alltid.

1 kommentar:

  1. Gud vad overkligt att du verkligen ska fara. Jag kommer nog inte fatta att du ska till Australien och inte kommer vara hemma! Fy fan vad du kommer missa saker som händer :)

    Jag kommer sakna dig fett mycket!

    SvaraRadera