lördag, mars 12

Hejdåfika

Igår åkte jag och pappa in till Gällivare och gjorde ärenden samt hade en liten hejdå-fika med några släktingar. Fick resepengar, nice! Sen hälsade jag på Lisen och TH en snabbis och efter det råkade jag göra ett besök på Kupan. Kom hem med en fin röd tröja med uggletryck och en marinblå plisserad kjol med knappknäppning hela vägen. Sistnämnda åker med till Australien. Tidigare i veckan köpte jag en vit skjorta och en randig t-shirt på Kupan i Jokkmokk. Second hand är det bästa!

IMG_9683
Räkor är så fräscht och gott. Fast det känns inte lika fräscht när man får höra sanna historier om en dykare som upptäckte ett lik på havets botten som var täckt av räckor. Räkorna åt som bara den av liket. Jag tänker på det varje gång jag ska äta räkor haha.

IMG_9715
Hade på min muffal (mössan) och min älskade mintgröna stickade kofta.

IMG_9701

IMG_9759
Uggletröjan som påminner om Japans flagga i färgerna fast omvänd.

2 kommentarer:

  1. jag var förra veckan på röda korset i gve, men det var så himla mycket folk! Blev helt stressad av det så jag orkade inte gå igenom kläderna så grundligt som jag ville.. jättesöt muffal och tröja!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det har som blivit en samlingsplats för invandrare så det är nästan alltid fullsmockat där :)

    SvaraRadera