torsdag, januari 27

New plans!

Några har redan listat ut mina planer så jag kan väl lika gärna skriva dem här i bloggen också. Sent en kväll, andra helgen i januari för att vara exakt, var jag och mamma ute och skottade snö. Det hade snöat vad-högt och det tog aldrig slut kändes det som. Kallt och jobbigt var det också. Tidigare hade jag planer på flytta till Stockholm och sökte därför massor av jobb där. Men just då, mitt i den kalla tråkiga snöskottningen kom jag på att vad fan ska jag i Stockholm att göra? Vad ska jag i Sverige att göra över huvud taget?! Nä fy! Så jag rusade in, med snöig mössa och skor och skrev ett hastigt mail till en vän som är bosatt i London. Tänkte att jag flyttar dit istället för det måste ju vara hundra gånger roligare än Stockholm. Hon svarade direkt men vi började smida helt andra planer istället, längre bort. Just den där kvällen i början av januari bestämde vi oss för att vi är färdiga med snön och kylan i Europa. Två dagar senare hade jag mitt visum till Australien. Aussie here I come!










Sydney Skyline at Dusk

Psst. Nu är vi fler i gänget också. Har du lust att haka på så skriv en kommentar eller skriv på facebook eller något. Jag ska åka med enkelbiljett till våren. Ju fler, desto roligare!

2 kommentarer:

  1. Fan vad roligt :D Australien alltså! Akta dig för de gigantiska husspindlarna bara. Brrrr.

    SvaraRadera