söndag, januari 9

Mitt tjugohundratio i bilder - del 2

Del två av min årsresumé.

Juli
Började med jobb och fest på Kirunafestivalen och jag såg äntligen fina Markus Krunegård (och Kent). Gick på mini-släktträff i Lejpojärvi men mest jobbade jag i Porjus. Gjorde ett band och skulle senare göra en skinnväska men det blev inget mer än så. Duodje är tydligen inget för mig.

IMG_3915
17
3 - July 2010
4 - July 2010
5 - July 2010

Augusti
Jobbade mest hela augusti och njöt av sommaren. Levde på grillat och cheescakes. Fick äntligen körkort!

IMG_2238 August 2010
8
7
IMG_2262 August 2010
IMG_2246 August 2010
random4
IMG_2180 August 2010
sun2


September

Var en intensiv och rolig månad. Bodde hos Elin, Emelie, Marica och Angelica. Hade långa middagar, sådär så man får matkoma efter varje gång. 50-års fest, 21 års fest, hemmafester, klubbkvällar. Efter att jag varit lat under sommarmånaderna började jag sminka mig igen. Åkte till New York i slutet av September.

IMG_4514
Pop/panda inspirerat
IMG_4886
Valsmink
IMG_3099
Efter humöret
turkos3
Sot
IMG_3244
Glitter
5
IMG_2645
IMG_4583
IMG_3325

Oktober
Pluggade och levde livet i New York, helt fantastiska fyra veckor! Kom hem i slutet av oktober till ett snöigt och tråkigt Sverige. Fortsatte att jobba på samma vikariat som förut. Mitt soundtrack för månaden var 2 Steg från paradise. Min förkärlek för Japan väcktes åter till liv.
timessquare october 2010
Klicka HÄR för att se alla bilder och inlägg från NY.

November
Jobbade och frös mest hela tiden. Fikade i Jokkmokk. Åkte ner till Stockholm och bodde hos Sara. Såg en fantastisk konsert med Håkan Hellström på Hovet. Träffade Agnes en snabbis där också. Åkte tillbaka. Och mitt hår blev någon slags röd nyans igen.

IMG_6480 november 2010
IMG_6471 november 2010
4 - november 2010
Håkan Hellström, Hovet, 2010

December
November gled över till December omärkbart snabbt. Jobbade och började plugga Japanska. Sökte jobb i Stockholm. Träffade vänner jag inte sett på ett bra tag. Klippte min lugg kort (som jag klippt ännu kortare nu). Åkte ner till Luleå och firade in det nya året med fina personer.

bang3
December 31 2010

1 kommentar:

  1. du är helt otroligt vacker, fast typ på ett konstigt sätt. alltså inte konstigt men du är inte alls vanlig. eh ja, älskar iallafall den näst sista bilden. ditt hår, åh.

    SvaraRadera