lördag, januari 8

Mitt tjugohundratio i bilder - del 1

Januari
Året började med glatt humör men med dödsförkylning. Åkte mycket snowboard i den lilla backen i byn med Liselotte. Gick på punkspelningar och tittade på Angelicas band och bodde hos Elin och Emelie i Luleå. Red i den iskalla kylan och önskade ungefär varje dag att jag befann mig i en varmare ort.

1 - January 2010
2 - January 2010
9 - January 2010

Februari
Jag umgicks mycket med Liselotte och såg jätte många filmer. Frös och hade det kul på Jokkmokks iskalla vintermarknad. Jag klädde mig som Pippi en dag på jobbet och spökade ut mig till något som Johnny Depp skulle kunna spela i sin nästa film, typ.

13
39
15Jokkmokks vintermarknad
beforer/after

Mars
Månaden då jag blev ännu ett jäkla år äldre men förhoppningsvis lite visare också. Firade min födelsedag med med dans och skrikig punk och fick de klumpigaste med godaste cupcakesen bakade på efterfesten. Jag reste runt mycket i Norrbotten och hälsade på i Årosjokk och Luleå ofta ofta. Var på en färgglad begravning och klappgröt var månadens måltid.

18
12
2
IMG_8688
IMG_8436copy

April
Klippte mig första gången på flera år hos en frisör, det blev en lång fin lugg. Bodde nästan all min lediga tid hemma hos antingen Elin eller Emelie, vi festade en del. Det började sakta men säkert bli vår så det var mycket skoter och skidåkning. Vi lagade också mycket blodkorv till middagarna.

IMG_2731
6
37
8

Maj
Var "lekledare" och sminkös på min lillkusins kalas, jobbigt men roligt. Gjorde en Britney, på lossas. Jag flängde runt i Norrbotten som vanligt för att hälsa på fina personer. Stack iväg med en gammal vän på fest till Kiruna.

IMG_0535
flint
IMG_3259

Juni
Det blev sommar och jag fick någon slags hårpanik och färgade det mörkbrunt. Åkte till Bryssel med Sáminuorra och besökte EU-parlamentet. Festade i Jokkmokk och hängde lite i Luleå. Sminkade Nadia för både bal och studenten.

IMG_3673
IMG_3415
IMG_1202copy
IMG_3626
IMG_1598

Del två kommer snart.

1 kommentar:

  1. Wow tjejen, du passade ju faktiskt riktigt bra i slätrakat!

    SvaraRadera