tisdag, januari 25

Killing me softly with this ice

jok
Så här såg jag ut idag när jag gjorde ärenden samt var barnvakt för ett slag i Jokkmokk. Isbit.

jok3
Evelina var dock varm.

Fattar inte varför jag inte klär på mig mer när det är närmare minus trettio ute. Men det är så omständigt att alltid behöva ta på sig tjugoelva lager kläder för att man inte ska frysa ihjäl. Det var så kallt idag att jag mådde illa och det kändes som att jag skulle spy när som helst. Fingrarna går knappt att röra och hela jag blir stel som en pinne varje gång det är så här kallt. Min kropp mår inte bra i kyla även fast jag uppvuxen i norra delen av is-sverige. Jag borde vara van och härdad vid det här laget men jag pallar det bara inte längre. Tur det inte är länge kvar nu.

3 kommentarer:

  1. fin blogg och vad söt du var! Eller är!

    SvaraRadera
  2. håller med föregående kommentar och måste faktiskt fråga om det råkar vara så att du bor/kommer ifrån storstaden porjus?

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Haha ja, jag bor i världsmetropolen Porjus ;) Men bara ett tag till.

    SvaraRadera