måndag, november 1

KkomkkoJ

3
Idag var jag in till civilisationen Jokkmokk (jag bor så öde så hålan Jokkmokk blir värsta storstan') och fikade med syskonen Kielatis aka mina "kan inte vi få vara med på din blogg?"-kusiner.

2
Godis!!!1 Lol, i Jokkmokk lockar man de åtråvärda kunderna med karra.

5
Sen gjorde vi "stan", det vill säga vi gick till Sámi duoddji och kollade läget.

4
Där hittar man bara massa slöjd och konst från otroligt duktiga samiska slöjdare. Men det finns också en uppstoppad korp i taket. Uppstoppade fåglar alltså <3 1
Nadia har klippt sig i en fabulous frippa, nu har vi nästan samma hårfärg och cut.

6
Sen gick vi vidare till någon slags hemslöjds butik och hittade dessa söta mus-sockar för kids. Lisen, din framtida unge ska få såna här av mig!

7
Ska specialbeställa en mindre kniv av denna modell. Hur ballt är det inte att ha en helt rosa kniv istället för de traditionella samiska knivarna? URBALLT!

9
Noomie letade efter knappar till sin slutkollektion. Kom ihåg hennes namn för om något år så, BAAAM, kommer hon vara störst!

8
Rida på björnar utanför Lapplådan det är grejer det. Hoppla!

jsjasjsjsjsjsjsjsjsjsjsjssj
Ja det kan man fråga sig.

Som ni ser så är jag tröttare än en sengångare. Ska gå och surpla någon liter kaffe nu och lyssna på D.A.F. Älskar dansen i videon förresten.

2 kommentarer:

  1. vet itne om ajg ska tycka synd omd ig för att du bor så ensligt att lilla jokkmokk är din civilisation, eller om ajg ska avundas för att du ändå är så himla fin. eller blia rg på mig själv för att jag typ förutsätter att alla som bor utanför stan är efterblivna. nä asså vet att det ej är så egentligen.
    vart vill jag komam med det här? vene, men ajg gillar jokkmokk.

    SvaraRadera
  2. haha jasså då vet jag det :P

    SvaraRadera