fredag, oktober 1

Vad jag gör i New York

Snapshot_20101001_2
Jag och min rumskompis Eno i Rita Hall.

Jag pluggar engelska via språkskolan ef.com och ska studera en månad. Skolan är benägen i staden Tarrytown, norr om NYC och det tar ungefär 25-40 minuter med tåg från Gran Central Station. Det är en internationell skola med elever från hela världen men det är mest spansktalande så jag har sakta men säkert börjat ta igen min gymnasiespanska också.


Är det något annat ni undrar så kommentera så ska jag försöka svara så gott jag kan.

2 kommentarer:

  1. Kostade det nå att söka eller hur man nu ska säga det? Alltså dyrt att gå i den här skolan eller? :p

    SvaraRadera
  2. Det kostar ca 21.000 att plugga i fyra veckor for mig, laser en allman kurs. (inklusive mat och rum) Jag har 2-3 lektioner per dag samt laxor. Dock blir det billigare om man laser en baskurs (endast under sommarmanaderna) och dyrare om man laser en intensiv eller hogre.

    SvaraRadera