söndag, oktober 31

Nu är det klargjort

Angående inlägget jag skrev om att det bara är att äta för att gå upp i vikt oavsett vilket fysiskt tillstånd man befinner sig i så stämmer det. Har varit i kontakt med en läkarstudent som dessutom är något av en expert när det gäller näring och han säger att det är så kroppen fungerar. Det gäller alla människor, oavsett hur eller vem det är så lagrar alla fett-depåer = man går upp i vikt om man äter mer än man behöver. Självklart förstår jag ju att vissa har hög förbränning och det kan ta längre tid att lagra fett men ALLA har denna förmåga. Hade inte vi haft denna förmåga så hade inte människan varit en särskilt långlivad art, eller hur?

Jag är så spyless på detta hyckleri som många storbloggare håller på med! De skriver att de vräker i sig som hästar men aldrig går upp i vikt. Och att de dessutom aldrig tränar. Hade de "vräkt i sig som hästar" så hade de gått upp i vikt. Vad tror ni uttalanden som detta sätter igång för destruktiva tankar i unga osäkra tjejers huvuden? Det är mycket bättre att skriva sanningen eller så är man bara tyst när det gäller sådant.

Så nu är det klargjort, skönt! Alla ni smala stackars bloggare som klagar på att ni aldrig går upp i vikt, det är lugnt, ni gör det om ni äter. End of story.

1 kommentar:

  1. Hej söta du ♥ Nu är det sista chansen för alla som gillar att skriva och har lust att få med sin aldelles egna kärleksberättelse i kanske finaste boken om kärlek. Så om du tycker att detta låter lite intressant och vill veta mer får du hemskt gärna gå in på min blogg (som jag har till projektet) och kolla vidare där! Slängpuss, Anna ♥

    SvaraRadera