lördag, oktober 30

Konbanwa!

1_
Idag var mammas kompis Naomi hos oss. Hon är från Japan men har jobbat i Jukkasjärvi sedan 4 år så hon kan prata svenska. Och några ord på samiska!

4

Hon lärde mig vika origami. Attan, vad pilligt det är!

3_
Watashi no namae wa Katarina desu. Så här set mitt namn ut i två olika teckenskrifter. Jag är mer än pepp nu på att åka till Tokyo nästa år, längtar!

5
Hon är även en väldigt duktig sömmerska och broderar fint med tenntråd.

malva
Min kusin/fadderbarn/guddotter var här och busade idag.

8
Våran fina hund som snart inte kommer finnas med oss längre. Den dagen kommer vara den värsta!

6
Haha buuhu

7
Klippte min lugg super rakt idag.

9
och lät mitt hår bara vara naturligt = spikrakt. Ska nog börja köra på det.

Matane!

3 kommentarer:

  1. Bilderna på barnet var hur fina som helst. Precis som din hårfärg.

    SvaraRadera
  2. fy va fin lugg... jag måste klippa mitt hår. >: och när ska du till Tokyo?

    SvaraRadera
  3. Magda - Tacktack!

    Emelie - Tack! Jag planerar att åka till Tokyo någon gång nästa år men vet ej pga att jag ska börja plugga.

    SvaraRadera