onsdag, oktober 27

Högst viktig information about yours truly

Okej, nu har jag haft en outtalad bloggpaus i några veckor. Katti och Helka har bett mig göra denna lista så jag gör väl den då och jag veeet, detta är lite lame men ni får banne mig va nöjda, så det så!!!1

1.Tre namn jag lyssnar till: Katti, Kat, Katarina
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är modig och självständig.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Har lite för mycket beslutsångest ibland.
4. Detta är jag rädd för: Framtiden med stort F.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Vatten, sömn, mat. Enkelt.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Flyga som en fågel, snusa och äta mask.
7. Detta tycker jag om att göra: Glo på människor.
8. Detta vill jag göra just nu: Sitta i Central Park på en filt och äta jordgubbar.
9. Bästa känslan: lycka
10. Värsta känslan: svek
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: att personen är ärlig, respektfull, rolig well you name it! ett måste - personen får inte tycka att min kärlek för t.ex peruker och smink är konstig för då gåre ba int!
12. Är jag kär just nu? Hell no
13. Jag vill gifta mig? Ja, men inte nu ju. Jag är ju ba barnet!!!
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Resa över hela världen samt göra alla de saker som jag inte hunnit med än. Duh.
15. Min käraste ägodel: Min samling av kläder, skor, solglasögon. Öh, nä jag vet inte någon specifik grej. Något min mor har sytt, typ lomskinns väskan kanske.
16. Något jag vill ha i present: Obegränsad tillgång till flygresor över hela världen.
17. Detta har jag på mig just nu: Mjukisbyxor, två olika sockar, tröja bla blaba
18. Favoritkläder:
jotjena
Klänning, kängor och solglasögon. För jo solglasögon räknas också, ungefär. Älskar speciellt dessa, hittade dem i en låda i någon second hand affär i New York.
19. Favoritdjur: Hund, häst, ren. Absolut inte katt, är så less på de där konstiga djuren.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Summerar det lättast via en länk till min Last.fm sida, klicka här. Där är nästan alla låtar jag lyssnar på listade. Älskar nördiga listor!
21. Favoritlåt just nu: Shelley, River en vacker dröm, Jag vet vilken dy hon varit i, Det dom aldrig nämner, Vid protesfabrikens stängsel. Samtliga låtar från Håkan Hellströms senaste platta. Annars gillar jag Break, Raw, Skin of a drum, No One ever Does med Saul Williams. Checka in hans plattta The Inevitable Rise and Liberation of Niggy Stardust! om du gillar Trent Reznor + spoken words + hip hop. Sjukt bra!
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Photoshop lektionerna jag hade i skolan i New York var givande och matte är nog tråkigast för jag fattar nada.
23. Stjärntecken: Vädur
24. En bok jag älskar: Någon snygg coffe table book med pinuppor.
25. En film jag älskar:
20041226-Eternal Sunshine of the spotless mind
Eternal Sunshine of the Spotless Mind och LOTR-trologin, Donnie Darko, Edward Scissorhands bla bla blaa..
26. Tv-program jag gillar: Vet inte riktigt vad som går nu.
27. Favoritdoft: Doften av kanderade nötter som sprider sig efter New Yorks gator. Mmmmm! Hahaha jaa, jag ska sluta tjata om New York men jag är ju lite kär nu ju.
28. Detta äter jag gärna: Fisk och skaldjur
29. Dricker helst: Vatten
30. Favoritgodis: Surt
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Tokio står högst på listan nu! Annars vill jag åka över heeeeela världen.
32. Färg på mina ögon: Gröna
33. Min längd: Dvärg
34. Jag tror på: Gud! hahahahhah. Nehej, jag tror på individen.
35. Jag spelar: 2 steg från paradise på repeat
36. Person jag beundrar: Alla starka kvinnor
37. Så här bor jag:
hunnd22
Back in my tiny pink room. Hates it. Dock inte djuret, det älskar jag.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Noll, men jag har en drunknad växt i mitt rum.
39. Det här gör mig avtänd: Skryt
40. Det här gör mig tänd: Bl.a kajalsmetade ögon oavsett kön.
41. Favoritfärg: Svart SOM MIN SJÄL *djup o svår*
42. Favoritcitat: Allt går bara man vill.
43. En hemlighet jag vet: Säger jag den så är det ingen hemlighet längre. (åh vilket tråkigt svar)
44. Bästa present jag fått: Min gamla ponny Russkar.
45. Senast köpta skiva: 2 steg från Paradise med Håkan Hellström
IMG_5241
Behöver jag nämna att det är mycket Håkan i mitt liv nu? Haha jag älskar den här bilden för övrigt, tycker lite synd om Akio dock eftersom han däckar efter en öl ungefär.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
IMG_5232
Mina kindben och mitt ansikte i allmänhet.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: resten
48. Udda förmåga/egenskap: Jag lyckas om och om få folk att tro att jag är någon slags konstnär vilket jag absolut inte är. Fast det är väl mer ett missförstånd än en egenskap. Så minus på denna fråga då.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Svarar som Kattis, världens snabbaste fågel för då kan jag flyga på nolltid till alla coola länder och vara äkta globetrotter.
50. Vad lyssnar du på just nu? Fortfarande på skivan 2 steg från Paradise. Hehe, här är vi varierande. not.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Vaknat på tok för sent, ätit, druckit kaffe och te, badat hund, fotat, kollat på utbildningar, pratat i telefon, petat näsa, glott
52. Var är dina föräldrar födda? Typ Gällivare båda två tror jag.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Kommer ej ihåg då det var länge sen.
54. Vilken är din favoritrestaurang? Nått gott och billigt, gärna asiatiskt.
55. När badade du i en pool senast? Jag och några till bröt oss in i poolen under Kiruna festivalen.
57. Hur många barn vill du ha? Två räcker gott och väl
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?Nästan allt som spelas på radio och av mainstream DJ's på dansgolvet, RnB och sån där sexey-skaka-rumpa-hip hop.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Ja och jag röstade i valet.
60. Vad har du för TV-kanaler? Det vanliga, alltså Svts kanaler, 4an och 6an.
61. Har du åkt moped någon gång? Ja.
62. Har du busringt någon gång? Ja.
63. Har du fått felparkeringsböter? Nej.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Nej, och känner ingen större dragning till det. Hoppar hellre fallskärm.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? New York. ehhh...
66. Har du en egen trädgård? Typ. Man kan kalla det för trädgård men det är inget odlat i den.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Anything with Tim Burton. Men det kanske inte riktigt räknas i sånna fall Lenore eller liknande. Och Nemi.
68. Kan du alla orden i nationalsången? Nej, varken i den samiska eller svenska.
69. Badkar eller duschkabin? Badkar
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Ingen ny film var tillräckligt bra. Däremot såg jag Donnie Darko för nån vecka sen och den funkar ju alltid!
71. Favoritpizza? Hawaii.
72. Chips eller popcorn? Popcorn eftersom chips fastnar i tänderna.
73. Vilken färg på läppstift använder du? Blooooodrött från Nars eller från Dior.
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej.
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin.
77. Vem är den senaste som du åt ute med? Hejdå-middag med min förra klass.
78. Favoritchoklad? Mörk 70 % mint choklad.
79. När röstade du senast? Till valet för en månad sedan.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? För några år sedan och oj vad go den var!
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej, men rosetter till olika ridtävlingar.
82. Är du bra på matlagning? Nope. Jag blir mätt i alla fall.
83. Klarar du att tanka själv? Ja, fast jag finner det lite knepigt ibland haha.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? Nej.
85. Pepsi eller Coca Cola? cola
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nej.
87. Vad var det senaste du handlade? En skiva (gissa vilken?) och ett magasin för män.
Det är typ 10000 frågor till att besvara men jag ger mig nu.
PUSS

1 kommentar:

  1. fint att du orka så långt iaf:P
    Du hade ju för fan uttämmande svar, jag bara näade och jaade nästa.
    Vart bär det hän nästa resa?

    SvaraRadera