måndag, oktober 4

Första veckan i New York

Här kommer en drös med bilder jag tagit i veckan. Ska vara bättre på att ta med mig kameran hädanefter eftersom det finns så mycket att fota.



Eno utanför skolan. Byggnaden med kupolen är byggd ungefär 1890 och sedan dess har det kommit till fler, den senaste var byggd på 60-talet. Lugari Hall, byggnaden jag bor i, användes för att behandla psykiskt sjuka och det ryktas om att det var ett bårhus i källaren. Många jag pratat med tycker att det är en obehaglig stämning, men jag har inte märkt av det. Än...

IMG_3391
Haha så här ser löven ut i några av träden.

IMG_3347
En gata i Tarrytown.

IMG_3384
Tarrytown är väldigt öppet och hbtq-vänligt.

IMG_3499
Tarrytown by night.

IMG_3346
Inne i själva stan är många byggnader inspirerade av den engelska arkitekturen.

IMG_3368
Eno, Kevin and Cissi.

IMG_3372
Folk kör som idioter här vilket resulterade i en trafikolycka. Det händer tydligen ofta här.

IMG_3386
Allt är störst och värst i USA, till och med solrosorna.

IMG_3584
Utsikten från vårat rum.

IMG_3555
Jag använder spf 50 i ansiktet varje dag samt skyddar mig från solen med det här fina prickiga paraplyet som jag köpte på H&M i SoHo. H&M är mycket billigare här i USA än i Sverige. Eller förresten, allt är billigare här, jag köpte t.ex. skor från Nike och Converse för 140 kr och 270 kr.

IMG_3487
Lite av Times Square. Det var riktigt coolt att stå där mitt bland alla tusentals människor och i utomhus-discot som det blir av alla reklamskyltar. Men Times Square är så fullt av turister så dit går man bara en gång. I alla fall jag.

IMG_3479

IMG_3492
Det ser lite märkligt ut med stora fina hästar mitt på Times Square.

IMG_3448
Vi åt i en typisk turistretuarang som var inspirerad av filmen Forest Gump.

IMG_3450
Det serverades nästan bara räkor <3 IMG_3459
Toys R Us är ett barns dröm med "levande" dinosaurier och riktiga Barbiehus.

IMG_3497
Som sagt, allt är störst och värst i USA.

IMG_3548
Det här var ett kafé i Soho. Haha endast i USA.

IMG_3534
En sjysst utställning i Soho.

IMG_3537
Hittade en stickad bil i Chinatown.

IMG_3506
Gjorde en lustig min nere i källaren där man tvättar kläder.

IMG_3577
Rumsparty med Adan och Erica.

IMG_3614
Cardo

IMG_3620
Alen

IMG_3603
Pixie

IMG_3604
Och slutligen en bild på trötta jag.

1 kommentar:

  1. åååh du verkar ha så underbart bra där! fortsätt lägga upp fina bilder! :)

    /angelica

    SvaraRadera