onsdag, oktober 27

Fler bilder från New York

IMG_3442
Turist-äckliga Times Square.

IMG_5020
Utgång med Susan och New Yorkaren James.

IMG_4887
Jag och Susan i trappen till Hudson Terrace.

IMG_5220
Någon random gata i downtown

IMG_5122
Vi hittade en jätte till Hello Kitty när vi var på väg mot MoMA.

IMG_5161

IMG_5159
Hittade en av mina mustasch-förebilder hängande på väggen - Frida Kahlo.

IMG_5134
Hör och häpna men Moderna Museet i Stockholm är mycket bättre än MoMA! Det var bara en massa abstrakta expressionistiska målningar och den stilen tilltalar mig inte riktigt... Däremot uppskattade jag fotoutställningen, t.ex bilden här ovan och några alster till.

IMG_5169
Och det fanns en tavla av Salvador Dali! Den var omringad av massa spanjorer.

IMG_5367
Den här mysiga gatan i Greenwich Village såg nästan ut som gamla stan i Stockholm.

IMG_5222
Gammal kyrka mitt i Union Square.

IMG_4847
I Tarrytown finns det några second hand och vintage butiker. Bland annat denna fina ville villa kulla hus.

IMG_4818
I en annan hittade jag en jätte fin mink(!!!!)päls. Men den fick hänga kvar vilket jag ångrar.

IMG_4620
Här är jag och en lärare som alltid matchade sin outfit efter en färg. Me like!

IMG_3977
En solig och galet blåsig dag fotade jag Nahomi. Hon ser lite ut som Madonnas dotter på den här bilden tycker jag.

IMG_5354
Back to Soho och till skyltfönstret med hundvalparna. Den här gången, några dagar senare var det nya valpar.

IMG_5351
Vill ni köpa annorlunda peruker så ska ni gå till Wigs n Plus och skippa alla kostymbutiker som Ricky's. Blev tipsad om denna av en überbög som tog mig under armen och släpade mig dit, han slängde ur sig "darling", "sweatheart", "honey" säkert 50 gånger under 10 minuter. Bara en sån sak haha. Den ligger på 37 West 14th street. Den är inte svår att hitta.

IMG_5341
Jag och min roomie Eno på en shoppingrunda i downtown.

IMG_5547
En av flera gruppbilder.

IMG_5419
På avslutningsmiddagen men Akio och Natsumi.

IMG_5266
Louis och Hiroya på en barrunda samma vecka. Vi hängde alltid på Sweet Grass.

IMG_5831
Hejdå New York för den här gången!

IMG_5870
Så här dött och dystert såg det ut i Frankfurt. Jag kunde inte sova på 26 timmar och grät på flyget hem. Som tur av träffade jag en annan svensk tjej som hade varit au pair i New York.

Det var en underbar vistelse och jag har träffat så många olika människor från hela världen. Min nästa resa ska lätt gå till Tokyo och sedan resa runt lite i Europa och så klart åka tillbaka till New York för jag är absolut inte färdig med den härliga staden!

Det här är bara en bråkdel av alla bilder, ska lägga upp dem på facebook senare.

3 kommentarer:

  1. superfina bilder!! var det dyrt att åka dit? eller betalade skolan?
    jag tycker du ska komma och hänga med mig då när du är här! mina jkpg-kompizar är här också och hälsar på, vi ska säkert ut så det är ba att haka på om du vill
    mitt nr är 0736669153

    SvaraRadera
  2. Roligtroligtroligt! Måste också iväg till NY. Funderar på min nästa resa. Hmhmhm. Det ser i alla fall helt fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  3. Soppan - ja det var dyrt att åka dit, ca 30.000 spänn. fast då vare ju mat och boende inräknat. klart jag kommer och hänger med er!!

    Alex - Ja, du måste åka till NYC! Det är så härligt och man får mycket inspiration <3

    SvaraRadera