söndag, oktober 10

Downtown, releasefest, goodiebags och Times Square

Jag, Denise och Maureen tog pendeln in till Manhattan i onsdags och Metron vidare till Noho. Därifrån fortsatte jag själv till Soho, Chinatown, Lower East Side och East Village. Vad tror ni händer? Mitt bland alla coola grafitti-väggar, annorlunda och kreativa människor, fina lägenheter och spännande saker över huvud taget så DÖR batterierna i min kamera! Lite av mig dog samtidigt då för det var fototillfällen runt varje knut. Jag fick några bilder i alla fall, vi tar en titt.

IMG_3705
Denise från Holland och Maureen från Frankrike.

IMG_3712
Någon gata i Nolita.

IMG_3714
Ägaren till dessa skor var minst 50 +, skit snyggt med rockig stil för en medelålders!


IMG_3719

IMG_3721
Screaming Mimis är en jätte mysig och galen second hand butik. Det är välorganiserat och de har allt från galna glittriga partykostymer från 80-talet till stickade koftor. Sistnämnda fick följa med hem.

IMG_3731
Chinatown

IMG_3728
Soho

IMG_3726
Clean fönsterskyltning med gasmask och katthuvud. Och sen dog min kamera som sagt fast Denise tog några bilder.

DSC00193
Äh jag bjuder på denna.
Jag strosade runt någonstans i East Village och såg en Fjällräven ryggsäck i ett fönster och var bara tvungen att titta in. Tjejen som jobbade bjöd mig på Fjällrävens releasefest några kvarter bort och hipps vipps hade vi gratisdrinkar och goodiebags i våra händer.

DSC00208
Efter några timmar stack vi vidare till till Times Square. Butikerna stänger runt 00.00 där, super bra!

DSC00221

DSC00232
Sen tvingade Denise oss att posera med några fake-poliser. Times Square är ungefär som Drottninggatan i Stockholm, med andra ord så kryllar det av liknande turistattraktioner och alla vill ha pengar av en för att ta en bild. Sjukt irriterande.

DSC00234
Vi hittade en ensam och lite full snubbe som ville vissa sina gitarr skills och försökte ragga på oss genom att hävda att han var reklamproducent. Det funkade inte kan jag säga haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar