tisdag, september 21

Om valet



Jag är besviken och förbannad på politikerna som inte velat ta en debatt med SD tidigare. Besviken och förbannad på att alla partier inte förbättrat och vågat prata om invandringspolitiken. Besviken och förbannad på media som inte låtit SD träda fram. Hade de fått göra det, fått framföra sina åsikter så hade folk insett vad för slags (idioti)politik de för och inte röstat på dem. Nu helt plötsligt börjar man granska politiken, när det är för sent...

Jag skrek, jag grät och jag var förstummad i söndags. Som jag skrev på Facebook så vill jag inte ha något att med Sverigedemokrater att göra, jag vill inte ha något sådant i mitt liv. Det är högst kränkande eftersom jag tillhör två minoritetsgrupper som SD föraktar - same och queer.
Sverige är kallt idag! Jag vill inte vara en del av detta.

3 kommentarer:

  1. Jag är inte så säker på att det skulle ha hjälpt att ta debatten med SD. De som röstar på dem röstar utifrån en känsla (av att vara förfördelade, åsidosatta etc), inte på rationella grunder. De struntar i att SD:s budgetförslag inte går ihop alls, att de ljuger och inte lever som de lär. SD i sig är för små och få för att ha något verkligt inflytande - 95 procent av svenska folket röstade INTE på dem - men lärdomen från andra länder är att man inte får låta dem styra debatten. Då blir det som i Danmark.

    SvaraRadera
  2. du är så smart. ja, alltså. sant. att de borde tagit debatten och inte bara låtsas som att de inte fanns. jag blir så less.
    grät också.s å länge att jag inte kunde sova alls. usch. jävla sd sluta ge mig påsar under ögonen u bitchez

    SvaraRadera
  3. Peter - Självklart hade inte det gjort att folk avstår att rösta på SD, men jag tror att hade hjälpt lite. Det som skrämmer mig är att Jimmie Åkesson har så välutvecklad retorik (jämfört med många andra i SD) och det ger en bild av att det han säger verkar vettigt och folk lyssnar. Och röstar.

    Soppan - SD (eller valet i allmänhet) förstörde också min nattsömn, sov typ fyra timmar och klev upp och körde bil. Inte kul!

    SvaraRadera