tisdag, september 28

Första dagen i NYC - måndag 27e september

Snapshot_20100928
Just precis nu sitter jag här i skolans största allrum. Idag var det basic stuff som man gör första dagarna på alla skolor, info info info. Efter det fick vi en guidad tur till NYC där vi besökte toppen av Rockafeller Center. Tyvärr var det ingen höjdare eftersom det var dimma och molnigt så det var inte mycket vi såg. Det har även öst ner regn hela dagen. Men det gör mig inget eftersom jag kände mig som Carrie i SATC när vi sprang efter 5th avanue för att söka skydd. Och det är varmt här, damn, det är som en svensk sommar! Loves it! Jag bor med en söt tjej från Venezuela och så har jag hittat 6 stycken svenskar. Känns lite konstigt att prata svenska mitt i allt.

Bilder kommer imorgon. Och kanske en liten film. Klockan är ca 23.30 här och jag ska strax sova eftersom jag är helt slut.

6 kommentarer:

  1. Ska du gå i skolan i NYC?

    SvaraRadera
  2. åh vad spänkki. hur länge ska du vara där?

    SvaraRadera
  3. Kul att du uppdaterar från new york. Mycket nöje! Är fortfarande hysteriskt avundsjuk. Njuuuuuuut!

    SvaraRadera
  4. Oh! Vad ska du gå på för skola i NYC? Och hur länge stannar du där? är sjukt sugen påatt åka tillbaka till staden inom en snar framtid och blir måttligt avundsjuk nu.

    SvaraRadera
  5. Jag vill också till New York. Vad är det du läser? Får man ta studielån?

    SvaraRadera