onsdag, september 29

Bilder från igår (måndag)

IMG_5079
Min rumskompis var väl inte så jätte glad att bli fotad tidigt på morgonen med världens jetlag men anyway, Eno kallas hon och kommer från Venezuela. Skit härlig brud!

IMG_3283
Efter infon på skolan tog vi tåget in till NYC. Grand Central Station är nog den vackraste tågstationen jag sett hittills. Kristallkronor i taket till och med.

IMG_3287
Otroligt vacker utsmyckning!

IMG_3284
Hittills har jag träffat nio svenskar. Här är Alen från Jönköping.

IMG_5080

IMG_5082
Killen till vänster går i min klass och den andra kallar vi Pixie eftersom Japanska namn är riktigt svåra att uttala.

IMG_3293
Vi tog disco-hissen upp till toppen av Rockefeller Center, 70 våningar högt. Men vi såg knappt något eftersom det var tjock dimma. Behöver jag nämna att det vräkte ner regn? Här är jag och Delfina från Schweiz.

IMG_3296
Jag kikade ut... till ingenting.

IMG_3300
Sen syntes lite av NYC.

IMG_3309
och lite lite av Central Park.

IMG_3315
Hey Brazil, Venezuela and Ecuador!

IMG_3304
En annan svensk, Petter. Haha kolla hornen han råkade få på huvudet.

IMG_3325
Jag kikade upp till en av alla tusen skyskrapor.

IMG_3328
Innan vi gick hem tog jag en bild på Chrysler Building som kikar fram i dimman. Ska upp dit senare när det är soligt.

1 kommentar:

  1. Men KAtti! Vad har jag missat, vad går du för skolaa..!??? ;P Ha de bäst.. Kramar!!

    SvaraRadera