torsdag, augusti 19

Fynd i byn

Porjus har endast en klädbutik och där kan man nästan bara handla second hand. Den är liten men full med grejor. Jag fyndade tre paltor att hänga på mig, fint som snus!

15

14
Allt och Ting heter den lilla butiken.

10
Hittade en fin ärtgrön kavaj som troligen är från 80-talet. Satte fast massor av broscher. Och mer ska det bli.

18
Köpte också den här vita virkade "koftan" som butiksägaren Marlene hade när hon gifte sig. Det är alltid lika roligt att veta historien bakom kläderna. (tror aldrig jag burit helvitt förr, I'm like a viiiiigrin, touched for the very first tiiimeee)

19
Hahahhaha! Jag var bara tvungen att posera likadant som en artist som pryder en gamaml affisch som jag har på väggen. Guess who?

20

22
Fina brodyrer.

3 kommentarer:

  1. Men åååhhhhh, jag blir helt sjukt shoppingsugen nu. Sparar som ett sär till London där jag inbillar mig att jag kommer fynda en massa (ehehehe) Jag gillar speciellt färgen på kavajen där uppe. Och broderierna på blusen. Finast!

    Tack! Vilde ja, han är en vilde på stort V. Fick chans att jämföra honom med min lillkusin Smilla som bara är någon månad yngre. Hon är lugn som en filbunke. Fast sen är vilde inte som den genomsnittliga två-åringen på andra sätt heller. Han kan i princip läsa, gullungen. Haha.

    SvaraRadera
  2. haha!
    jag är med rädd för rynkor. Men duuu! Jag jobbar med massa läkare och ambulanspersonal och dom ba: Inga krämer fungerar. För huden kan ju inte släppa in molekyler och sånt genom huden. I så fall skulle vi ju bli fyllda med vatten när vi badar. Det enda som funkar är, fuktkräm. Rynkkräm gör huden svullen och då ser man inte rynkorna lika bra bara. Haha, om man vill få effektiva resultat ska man smörja in sig med hemorrojdkräm! Nu blev det långt här...

    SvaraRadera
  3. Men du bär ju upp allt du får på dig, nya kläder kommer in i dag.

    SvaraRadera