tisdag, augusti 31

Äckligaste jobbet?

VARNING! Ni som är känsliga för äckliga bilder läs inte detta! Nu är ni varnade, då fortsätter jag för de som är intresserade.



Lyssnade på programmet "Verkligheten" i P3 i söndags. Det handlade om en man som arbetade med att sanera efter lik som legat i flera veckor. En så kallad liksanerare. Lyssna på programmet HÄR.

Hur som helst så började jag fundera på vart man gör av med alla dessa likdelar. Maskarna damsög man tydligen upp med en vanlig damsugare, men sen då? Vart hamnar kroppsdelarna av en död människa? Människan har dött av någon anledning och legat där kanske 1 timme eller värsta fall flera månader, ruttnat sönder till maskarnas fördel. Liket kan vara hel eller bara strimlor. Eller i värsta fall bara gegga (se bilden nedan). Bränns de upp likt kremering? Vart häller man ut blod, magsyra och andra kroppsvätskor?

Kikade lite på Flashback, hittade den här mysiga historien:
"En annan hade dött i badkaret (hjärtattack förmodligen) medan varmvattnet stod på. När det började droppa ned till grannen under tog denne kontakt med polisen som bröt sig in och hittade en kropp som hade flutit ut. Den hade helt enkelt kokats sönder pga det skållheta vattnet. Inte så jättefräscht direkt..."

Klicka inte på bilden om du är känslig!

Den här mannen verkar ha råkat ut för liknande öde som texten ovan beskrev. Kokad i badkaret. Fler bilder och info om denna gegga finner du här.
(det ser för övrigt ut som containern där man slänger resterna efter en sarvslakt)

Att jobba med det här gör inte vem som helst! Det är nog en viss sorts människa som söker sig till ett sådant här jobb. Det är minst sagt ett annorlunda jobb. Tänk bara stanken som sitter kvar i evigheter i ens doft-bibliotek! Och bilderna man har i huvudet efteråt. Jag är inte så känslig av mig men här drar jag min gräns. Lukten och maskarna är det som skulle få mig att spy. Maskar är min största fobi!

Förresten, ni som sett filmen The Black Dhalia, klicka här för att se de riktiga bilderna från den styckade kvinnan.

1 kommentar:

  1. Men usch vad intressant! Förra sommaren dog en man i sin lägenhet i området min pojkvän delar post på. Ola försökte beskriva lukten som sötsliskig rutten fisk. Mmm.

    Jag måste verkligen sen den filmen. Har den här hemma. To-do!

    SvaraRadera