tisdag, juni 15

Gnäll

Har sovit tre timmar i natt (råkade fastnade i en spännande bok hehe) så jag är på lite dåligt humör och känner för att spy galla över några saker.

* Det kalla vädret. Liksom hallå, det är juni och det är 8 grader och snön ligger kvar lite här och var. Ge mig 25+ nu! Fast i och för sig så är det alltid så här varje år. Dags att flytta till varmare breddgrader!

* Snittblommor. Nu under studenttider då snittblommor av olika slag köps i kopiösa mängder kan jag inte undgå tanken på hur mycket bensin det går åt och hur mycket det kostar att frakta hit skiten från främmande länder. Vi hamnade i en liten diskussion idag på jobbet angående om att flyga in olika varor från andra kontinenter. Min åsikt är att bojkotta snittblommor pga det är otroligt onödigt att köpa något som inte håller mer än en vecka och som inte ens går att äta. Medan andra tyckte att det inte spelar sån stor roll. Och då kommer jag genast in på nästa grej.

* Folk som inte bryr sig. Att man ens kan kasta ur sig kommentarer som att "ja men orka bry sig om jorden nu, när vi dör behöver man ju inte bry sig längre". Folk som inte förstår att små enkla val tillslut gör stora förändringar borde verkligen öppna ögonen. Nu! Och de som tycker att handla second hand är äckligt, kom igen, det finns något som heter tvättmaskin.

* Mina torra hy. Jag har jobbat två dagar och mina nagelband har redan spruckit. Suck.

Ska gå och ta en kopp kaffe nu så jag blir på lite bättre humör.

2 kommentarer:

  1. Vi snackade om det idag på jobbet också. Jag hade verkligen problem med att hålla lugnet. Jag blir så arg..

    SvaraRadera
  2. Anonym - Ja, man blir så frustrerad av att folk kan vara så obrydda och ignoranta! Och när man väl börjar snacka om det så tystnar alla ><

    SvaraRadera