fredag, maj 21

Stockholm kommer om 100 mil

Idag har jag kommit hem från en liten tripp norröver. Har lagt märke till att det är väldigt vanligt att det manliga könet där har dubbelnamn. Eller egentligen är det en vanlig företeelse bland samer i allmänhet, men det blir så tydligt när nästan alla heter något som inkluderar antingen "Nils" eller "Jonas". Det är lite förvirrande eftersom jag är så dålig på namn. Där kan man snacka om namntrend!
Jaja, nu är jag hemma i skogen igen och vi har gjort ett försök till storstädning men vi började grilla istället. Men det blev inget vidare, bränt och segt. När jag ändå är inne på det gnälliga spåret så kan jag berätta att jag är arg som ett bi just nu men det är mest på grund av att jag har så ont i ryggen. Massage hade inte suttit fel nu. Någon? Och jag är även förbannad på att vissa människor är så jävla tröga. FITTBÖLD!!!1111 Lyssnar på arg och skrikig HC för att avreagera mig. Funkar liksom varje gång.


*Skriker*
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Så där. Jo, egentligen skulle jag till Luleå ikväll och feezta men jag sket i det. Kanske drar dit i morgon istället, får se. Haha vilket värdelöst inlägg detta blev, bara massa onödigt babbel.
Nu ska jag göra ett djupdyk i körkortsboken för jag har äntligen tagit mig i kragen och bokat uppkörning/teoriprov. Det var verkligen på tiden.


The Bittersweet Symphony, så har det vart i hela mitt liv
Do or die, now or never, topp till tå i svarta kläder inuti, utanpå
Gå, gå, gå, gå, gå, gå
Ett djävulskt driv, en himmelsk iver
Hoppet härjar, river och sliter i mig, i mitt bröst.
Förlåt L!

Psst, nu är det snart sommar här uppe i lappland också. Wee!

1 kommentar:

  1. Den kollektiva trögheten, alltså. Jag gissar på att den är ganska utbredd. Uppåt 95-98 % kanske.

    ps, Vi hade sommar en dag. Sen kom vindar och regn från danskjävlarna i väst. Tack!

    SvaraRadera