torsdag, maj 27

Annorlunda skor del 1

Kommer publicera en serie med skor som har annorlunda design och form. Jag börjar med Nina Riccis omtalade och ombloggade klacklösa monsterskor från höst/vinter kollektionen 09. Dessa futuristiska skor andas väldigt mycket fetisch och det är väl inte så konstigt med tanke på att mode alltid har inspirerats av sex. Kul att "ful-mode" kommer in i de stora modehusen.
Ju galnare och knäppare desto bättre! Katti gillar.






ninaricci_fw09
Skulle gärna vilja ha de högra i min garderob.



Nina-Ricci--Fall-Winter-2009
och dessa <3
Daphne Guinness


Självklart har Lady Gaga Nina Riccis design på fossingarna.


Klockren outfit!


Men kan man gå i dessa skor då? Titta här!


Men...

Självklart så var inte Nina Ricci's Olivier Theyskens (designern bakom dessa skor) först ut. Kollar man på dessa bilder så ser man att de snott idé och design från dessa skor.


Kronier gjorde dessa skor redan 2006. Källa.

Stiefel12
Några random fetisch-skor som jag hittade för tre år sedan men har tyvärr slarvat bort hemsidan. Så dessa är inte några dåliga kopior på Nina Ricci.


Antonio Berardi designade dessa klacklösa skor 2008 som Victoria Backham bar under en gala och skapade stora rubriker.


Eller så kanske faunerna har varit inspirationen haha.


Hur som helst så hade jag inte tackat nej till ett par såna här skor, de är ju hur galna och snygga som helst. Dagens skodesign blir bara galnare och vildare för varje år som går, klacken och platån bara skjuter i höjden. Jag undrar när klacken kommer sjunka tillbaka till mer ergonomisk höjd igen? Men till dess ska jag passa på att njuta av modehusens tokiga idéer.

2 kommentarer:

  1. Hehe, helt wild'n'crazy är de skorna.. Minns hysterin som blev när Posh kom med de där, haha.

    Sv: Ja, Black Ascot verkar heeelt underbar, måste ta en kväll och läsa igenom allt. Och min vän i de fins rda sulorna.. Snacka om att jag blev avundsjuk när jag såg dem. Och du ska bara veta... Hon hade fått dem av sin kille, och inte fattat grejen med dem förän hon sett dem på TV... Skandal. :)

    SvaraRadera
  2. sjukt heta!

    allt som gaga har använt är hot ;)

    SvaraRadera