fredag, april 30

Ny sminkväska

Hittade den här när jag var och grävde i bodan tidigare idag. När jag var liten lekte jag med den när jag klädde ut mig men nu får det bli en sminkväska istället. Jag har alltid mitt smink i mitt rum i garderoben, aldrig i badrummet.

IMG_0312

IMG_0329

Här är en annan sminkväska som är bisarrt stor! Det är ganska lustigt att jag har såna massiva mängder av smink då jag sällan sminkar mig längre.




Tips för fräscht och hållbart smink:

* Förvara torrt och svalt (helst i svalen)

* Förvara absolut inte smink i badrummet eftersom det blir varmt och fuktigt när man duschar. Då bildas det bakterier och det vill man ju inte smeta in i ansiktet.

* Håll penslar rena genom att tvätta MINST 1 gång i veckan (diskmedel för syntetmaterial, shampoo och balsam för naturhår)

* Låna inte flytande ögonprodukter av varandra (typ mascara, eyliner osv.) Ögon är känsliga och det kan lätt bli infektioner. Speciellt om man bär linser ska man vara noga med att inte dela! Det kan liknas vid att låna varandras tandborstar och det drar man ju sig för.

3 kommentarer:

  1. Den första väskan var hur fin som helst! Jag älskar gamla saker. Synd att man inte har någon man kan ärva något fint av.
    Hade verkligen behövt typ en liten söt väska där jag kan lägga alla mina sytillbehör i.
    Men Loppis är ju nice det med. :)

    SvaraRadera
  2. Nej, många av mina släktingar är sammlare och mycket för sakens skull. Dvs. "Jag behåller det här bara för att det kanske blir värt något en dag". Jag vet inte varför, men dom som faktiskt har coola grejer har för mycket av dom så det ser lätt ut som om dom bor på en loppis för att dom inte vet hur dom ska göra med allt.
    Eller så har dom inga såna saker alls och uppskattar det inte särskillt.
    Min mormor var snäll och lät mig gräva lite i hennes föråd en gång. Jag hittade en och annan söt sak. Men de va inte så mycket :/

    Trevlig helg på dig! :D

    SvaraRadera
  3. Snygg! Alltid kul när man hittar saker sådär i gamla gömmor som man halvt glömt bort!

    Eheh, du ska se min sminknecessär som hänger med överallt varje dag. Har inte ens rätt nyans på min foundation. Misär-sämst är förnamnet.

    SvaraRadera