måndag, april 5

Gårdagens middag

10
Är det en avkomma till Alien måntro?
(det där klippte vi bort sedan, ew)

7
Nejdå, det är bara jag och mamma som gjorde blodkorv. (man tar tarmarna från renen och häller i blod och kokar så blire en liten korv helt enkelt)

8
Lite olika tarmar som ännu inte är fyllda med blod.

4
Tjalmmas heter den där. Det känns som att smeka en kall och blöt hästmule ungefär.

9

5
Mitt i "blodbadet" kom bror och far min förbi. Här är Petter i full sjå att berätta om ett sår han hade i huvudet.

6
De hade så bråttom så de knappt fastnade i linsen.

11
13
12
14
Sen lekte jag med en blixt

15
och helt plötsligt hade korven kokat klart.

16
Så här kan det se ut.

17
Ni måste bara testa stekt ananas till korv, en perfekt smak-kombo. Eftersom den är syrlig och söt (precis som lingonsylt) så blir det klockrent.
Och ni som inte smakat denna smått udda maträtt så kan jag berätta att det smakar som blodpuddingen man köper i affären. Eller nä den är ju äcklig. Men på ett ungefär men hemmagjord blodkorv är såååååå mycket godare. Och renare haa-haa.
Vilket nördigt matinlägg detta blev, men ja nu vet ni vad jag åt igår.

1 kommentar: