torsdag, mars 11

And they lived happily ever after

Kommer med ett litet filmtips så här på torsdagseftermiddagen. Ils se marièrent et eurent beaucoup d'enfants eller Happily Ever After är en liten doldis med bland annat Johnny Depp i en liten men fantastisk roll. Det är ett franskt kärleksdrama som skildrar livet och kärleken när den får en liten twist. Filmen i sig är helt okej, lite långdragen och det händer inte så mycket fören på slutet.
Charlotte Gainsbourg och Yvan Attal har huvudrollerna och de spelar ett gift par och de två är även gifta i det verkliga livet. Samt att de spelar föräldrar till deras riktiga son. Yvan Attal har även skrivit och regisserat filmen. Värsta familjeproduktionen.

Här är mina favorit scener, Charlotte Gainsbourgs och Johnny Depps rollfigurer lyssnar på Radioheads låt Creep i en skivbutik. Så fint!



Och så klart slutscenen i hissen. När Johnny Depp pratar franska så smälter jag.


ils-se-marierent-et-eur-ii11-g
En fin och rolig scen när Charlotte och Yvan bråkar och bråket leder till ett matkrig som sedan avslutas med försoningssex. Minst sagt kletigt. (ser ni en kameraman som avspeglas i fönstret? Eller är det bara en skugga? Jag älskar att hitta sånda där små detaljer i bilder och filmer)

Förresten så är Carolina Gynning med och har några franska fraser i början av filmen. Kul!

3 kommentarer:

  1. alltså ooh, johnny depp, he´s to die for.

    kris

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, det är nog en av mina absoluta favoritklänningar.
    Tack så mycket!

    SvaraRadera
  3. Jamen, den måste jag se. Jag har en nästintill sjuklig besatthet av Charlotte Gainsbourg sedan jag dreglade över Lars von Triers Antichrist för första gången. Vackrast, karismatisk och skicklig!

    SvaraRadera