torsdag, februari 4

Retro Playboy

Nånting säger mig att Playboy var mer estetiskt vackert back in the days. Inga bikinibrända silikonbrudar med kåt blick som idag, usch. När jag letat runt så har jag märkt att omslagen från 50 och 60-talet inte alltid pryddes av kvinnor utan det kunde lika gärna vara en ritad kanin eller annat fyndigt. Mitten av 70-talet började omslagen förändras till dagens med massa text och plåtter. Jag är inget fan av Playboy men tycker att omslagen fram till 70-talet är fina. Vi tar en titt!


1953. Första numret med Marilyn Monroe på omslaget. Denna bild var egentligen inte tänkt till Playboy utan till en kalender.

playboy54
1954


1955


1956, min favorit.


1967, favorit nr. 2.


1971. Marge Simpson fick göra en remake på denna pose 2009, kolla här.

Playboy Dec 1972
1972

playboy72
1972

Playboy 1971
1972. Måste bara flika in med den här bilden, så kreativt och vackert!

Det var bättre för! Det stämmer i alla fall in här.

Källa.

2 kommentarer:

  1. Det mesta var bättre förr, känns det som ibland. I alla fall idealen och snarliknande. Jag tycker verkligen om omslaget i viktoriansk stil. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Hittade en playboy från 50-talet på portobello i somras, ångrar att jag inte köpte den!!

    SvaraRadera