torsdag, februari 11

iektu

En liten bit av gårdagen.
2
3
Jag har börjat lägga skoband. Eller Vuoddaga som det heter på samiska då.
5
4
7
Fick sällskap av Kisse som njöt av solen. Äntligen har de varma strålarna börjat krypa fram.
6
"Hej jag heter Alma och jag älskar att blänga."

9
Åkte till Jokkimokki och pillade på min gamla kamera bland annat. Eller jag tittade mest på medan Jonne kirrade biffen. Nu är den i bruk istället för att stå och damma.

silly smile
Resten av kvällen log jag mest så där småfånigt. Måste sluta le ända upp till öronen så fort någon ska fota mig.

Nu blir det duschen (väl behövligt) och sen jobba jobba jobba.

1 kommentar:

  1. Den där blå Ave-boken, var får man tag i den? :) En fråga till, du som verkar kunnig- hur gör man den där fina avslutningen på midjebanden? (där det ser virat runt i olika färgfält, inte flätat som en vanlig fläta). Har avslutningen mellan bandväven och toffsen speciellt stor betydelse? Sen gällande kvinnoband för skorna, mina ska vara i tre färgfält, Grönt, blått, rött (Malå-trakten), jag har den boken men det står inget om längder i den. Det står dessutom "lagda band". Lägger man band på ett annat sätt eller är lagda bara ett annat ord för vävda? Eller en helt annan teknik? :D Om du har tid, snälla maila ett svar till mig ;) Kurosmurfen@gmail.com

    Mvh // Jeanette

    SvaraRadera