fredag, november 13

The Notorious Bettie Page

500full-the-notorious-bettie-page-poster
The Notorious Bettie Page
The Notorious Bettie Page
the-notorious-bettie-page-800-75
Bettie spelas av Gretchen Mol och filmen spelades in 2005.

bettie-page-january-1955-playboy-playmate
Riktiga Bettie Page i Playboy 1955, playmate of the month.

The Notorious Bettie Page
Från filmen

Bettie Page
Bettie Page fotograferad av Bunny Yeager.

The Notorious Bettie Page
Från filmen.


Såg den underbara filmen om min favorit Bettie Page igår kväll, The Notorious Bettie Page. Den var både rolig och tragisk. Tragisk med tanke på hur Bettie blev som person i slutet på sin karriär. Men mest var filmen en stor inspiration och helt underbar. Fint foto och musiken var klockren.

Ett måste för alla Bettie älskare, pinup galna och 50-tals fantaster!

1 kommentar:

  1. Åh den vill jag se! Aldrig ens hört talas om - könns som något jag kan inspireras av till mitt skapande.

    Yes. Lily Allen it is.

    Grymt skoj med maskeradfester minsann - jag går alltid in för det till 100% =)

    SvaraRadera